Bereik het maximale

Titel

Autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et dolore feugait

Tips voor het implementeren van een multichannel strategie

Anno 2019 heb je als ondernemer vast wel eens van de term multichannel strategie gehoord. Voor degene die het nog nooit voorbij hebben zien komen. Een multichannel staat voor meerdere verkoopkanalen die wel of niet op elkaar afgestemd kunnen zijn. Door een multichannel strategie te implementeren geef je consumenten de optie om producten online of in een fysieke winkel te kopen. Uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt ook dat consumenten steeds meer online winkelen. Daarom is het bijna cruciaal dat je als ondernemer een webshop hebt. De meeste bedrijven volgen deze trend ook en er verschijnen steeds meer webshops. De consument kan van alles bestellen op het internet, of het nou gaat om kleding of het bestellen van boodschappen. Heb jij nog geen multichannel strategie? Lees dan deze tips om het te implementeren.

Van offline naar online

De eerste stap om te onderzoeken wat jouw klanten willen. Kopen voornamelijk ouderen producten in jouw winkel? Dan is het een goed idee om eerst een survey te houden om te achterhalen of jouw klanten wel producten online willen kopen. De tweede stap is om een webshop op te zetten. Hiervoor kan een webbouwer ingehuurd worden die gespecialiseerd is in het maken van websites. Verder is het belangrijk dat bij het maken van een website een goede webhosting service uitgekozen wordt. Een hosting service is de basis voor een goed werkende webshop. Wanneer de webshop online staat, moet het natuurlijk gepromoot worden. Dit kan via mond-tot-mond reclame of via online marketing.

Crosschannel

Het implementeren van een multichannel is relatief simpel omdat het gaat om twee verkoopkanalen. Een Crosschannel gaat net iets verder dan een multichannel. Via een crosschannel kunnen consumenten producten bestellen in de webshop en in de fysieke winkel ophalen. De verkoopkanalen zijn hierbij op elkaar afgestemd. Wanneer de webshop goed loopt, kan je als ondernemer ervoor kiezen om over te gaan op een crosschannel strategie.

admin

Geef een reactie