Bereik het maximale

Titel

Autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et dolore feugait

Wat is HubSpot? 

HubSpot klinkt je misschien wel bekend in de oren. Het is een marketing automation tool. Het is tool waarmee je marketing, sales en service inricht voor je bedrijf. Zodat jij kunt groeien. De tool is onderdeel van de inbound marketing techniek. Bij deze vorm van marketing staat de klant centraal. Je probeert aan de hand van content en offers aan te sluiten op de reis van klant. Je trekt leads aan en converteert hen tot klanten, waarna je er promotors van maakt. Hierbij ondersteunt de software van HubSpot, maar wat kun je ermee?

Gratis CRM van HubSpot 

CRM staat voor Customer Relationship Management. Hiermee verzamel je alle gegevens over je contact op één centrale plek. Dit gaat over telefoonnummers tot aan welke pagina’s zij hebben bezocht. 

Aan het CRM van HubSpot zitten allerlei functies gekoppeld voor zowel marketing, sales en service. Hiermee vormt het ook een brug tussen deze afdelingen. En het mooiste van alles, het is gratis. 

Marketing Hub 

Onderdeel van het CRM is de Marketing Hub.Deze hub bestaat uit alle onderdelen die je als marketing team nodig hebt. Zo verstuur je gemakkelijk e-mails met je nieuwsbrieven en kun je er A/B testen mee doen. Daarnaast is het mogelijk upsell-mails en persoonlijke berichten te versturen. 

Ook leadgeneratie campagnes zijn in te richten met deze tool. Denk aan call-to-action buttons naar formulieren. Ook plaats je gemakkelijk wat op social media, allemaal zodat jij je resultaten kunt analyseren. Van strategie tot aan het resultaat. Alles is mogelijk in de marketing hub. 

Sales Hub 

Marketing en sales moet naadloos op elkaar aansluiten. Vanuit de Sales Hub is dit mogelijk om leads opvolgen, vanaf het moment dat zij gegevens achterlaten. Er wordt namelijk automatisch een contactpersoon gecreëerd. 

Om het proces te vergemakkelijk is het mogelijk de sales funnel bij te houden en zo weet je precies waar de lead zich bevindt in de deal. Opvolging wordt ook makkelijk omdat je offertes kunt maken en een groot deel van de administratieve werkzaamheden automatiseert. Je vult alles gemakkelijk in. 

Service Hub 

Een tevreden klant is ontzettend belangrijk. Zij kopen meer, zijn loyaal en vertellen hun vrienden goede verhalen over jouw bedrijf. Met de Service Hub wordt klantenservice net even makkelijker. Je kunt namelijk proactief de klanten helpen. Zo heb je bijvoorbeeld een alles-in-1 box waar je e-mail, social media en chats aansluit. Zie nooit meer een bericht over het hoofd en reageer altijd binnen no time! 

Daarnaast heb je een ticket systeem, waarmee je precies weet welke problemen er zijn bij welke klant. Ook kun je deze tickets toewijzen aan één van de teamleden. Zo is alles georganiseerd en op één centrale plek. 

CMS Hub 

Met CMS Hub kun je gemakkelijk content aanpassen. Zo is er niet altijd iemand nodig van techniek. Bovendien krijg je aanbevelingen voor SEO, thema’s en voeg je eenvoudig handmatig code toe. En het is zelfs mogelijk makkelijk te schakelen tussen talen. 

HubSpot is alles in één 

HubSpot is een alles in één marketing automation tool, waarmee sales, marketing en service kunt laten samenwerken. Daarnaast bied je veel ondersteuning voor je medewerker en je klant.

admin

Geef een reactie