Bereik het maximale

Titel

Autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et dolore feugait

Verhoog je sales met een proactieve live chat

Klantgericht werken is ontzettend belangrijk. Heb je een website of webshop waar je je diensten of producten online aanbiedt? Dan kan een live chat daarbij niet ontbreken. Niet elke klant heeft tijd of zin om te wachten op een antwoord van de klantenservice. Een chat is hierbij een efficiënte oplossing. Geef je klant snel die antwoorden die hij of zij nodig heeft.

Wat is een live chat?

Een live chat is een klantenservice software die je op je website kan plaatsen. Je kunt hiermee de vragen van je klanten beantwoorden in real time. Komt een klant ergens niet uit, heeft de klant hulp nodig of iets te melden, dan kunnen ze een bericht sturen in de chat. De eigenaar van de website krijgt vervolgens een melding van dit bericht. Je kunt er ook voor kiezen om een chatbot te implementeren. De chatbot praat eerst met de klant. Als de bot geen antwoord kan geven, wordt de klant alsnog verbonden met een menselijke medewerker in de live chat. Een chatbot is erg handig als je niet genoeg capaciteit hebt of je de klant snel hulp wilt bieden. Hierdoor houd je als website eigenaar veel tijd over voor andere werkzaamheden.

Het installeren van een live chat

Als bedrijf kun je kiezen voor een live chat plugin. Wanneer je deze installeert, zal er een knop verschijnen op de website. Je kunt er ook voor kiezen om een extra bericht te laten verschijnen. Hierdoor trek je de aandacht van een potentiële klant en kunnen klanten de tool ook eerder zien. Je kunt er ook voor kiezen om zelf een chat te programmeren. Dit is een complexe klus voor de development afdeling en het kost veel tijd. Deze uren moet je uitbetalen aan je IT-medewerkers. Je kunt ook voor een eenvoudige weg kiezen en voor een plugin kiezen.

Let op de tone of voice

Bij het installeren van de live chat op je website zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Denk allereerst goed na over de tone of voice. Hoe wil je je klanten aanspreken? Ga je voor een formele tone of voice of juist voor een enthousiaste en persoonlijke toon? Zorg dat dit overeenkomt met de rest van je marketing op andere platforms. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen om emoticons te gebruiken in de chat.

Een live chat implementeren

Vergeet niet dat je rekening moet houden met extra werkzaamheden wanneer je een live chat implementeert. Heb je al een helpdesk team voor de klantenservice? Om ze over te zetten van het beantwoorden van de telefoon of mail naar het beantwoorden van de live chat is er enige training nodig. Dit is zeker de moeite waard, want de chat zal je op de langere termijn veel tijd gaan besparen. Leer je personeel hoe ze met diverse vragen en situaties om moeten gaan en zorg dat ze comfortabel en zelfverzekerd zijn met hun nieuwe functie en bijpassende taken.

admin

Geef een reactie