Bereik het maximale

Titel

Autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et dolore feugait

Door middel van narrowcasting schermen communiceren met je doelgroep

Korte uitleg over narrowcasting

Narrowcasting is een vorm van reclame door middel van media, de bedoeling is om zo specifiek mogelijk je doelgroep te benaderen met informatie, een deal of een product van jouw bedrijf. In de meeste gevallen zijn het vrij algemene producten of diensten die op de schermen komen maar soms ook heel specifiek voor een bepaald soort type klant. Deze narrowcasting word weergegeven op narrowcasting schermen die meestal in een winkel of openbare plek hangen.

Hoe valt het toe te passen

We pakken even een voorbeeld van een telefoon bedrijf die een nieuwe smartphone wilt aanprijzen. Dan zul je graag je reclame naar zoveel mogelijk mensen hebben want iedereen heeft een smartphone tegenwoordig. Dan kan je ervoor kiezen schermen op te laten hangen in bijvoorbeeld een winkelcentrum, of in een telefoonzaak zelf. Dan lopen de mensen die opzoek zijn naar een telefoon in de buurt en dan heeft u als bedrijf de grootste kans om een klant extra te krijgen.  En wat voor bedrijven die geen product verkopen maar bijvoorbeeld iets willen promoten? Dan is het handig een call to action te verwerken in de ‘dia’. Alle opties die mogelijk zijn worden voornamelijk gemaakt met digital signage software, de software die narrowcasting ondersteunt. 

Belangrijke tips voor narrowcasting

Er zijn een hoop factoren die misschien onbelangrijk lijken maar toch zeker bijdragen aan succesvolle narrowcasting, we zullen de belangrijkste eruit pikken. Het is zomer en de zon schijnt, let er dan goed op dat de weerspiegeling van de zon niet weerkaatst op het scherm, dit zorg voor irritante felle vlakken en een onleesbaar scherm, dat willen we voorkomen. De hoogte van het scherm is een goed voorbeeld van een tip waar u niet zo snel aan zult denken maar mensen kijken gemiddeld hoger in de winkel dan hunzelf dus een scherm net boven kijkhoogte is perfect. Dan op gebied van inhoud, felle kleuren en flitsende beelden trekken aandacht, zorg er dus voor dat dat word toegepast, een soort slide van verschillende reclames met verschillende kleuren zou het best werken.

admin

Geef een reactie