Bereik het maximale

Marketing

Alles gerelateerd aan Marketing

Categorie archief werk

De beste tips voor content creatie om jouw bezoekersaantal te laten groeien

Het is geen geheim dat inhoud koning is. Als je online succes wilt boeken, moet je inhoud van hoge kwaliteit produceren die het publiek boeit en bindt. Content creatie met relevante inhoud kan een uitdaging zijn. In deze blog delen we enkele tips over hoe jij je content creatie kan maken met een pakkend inhoud om jouw publiek te entertainen. Bedankt voor het lezen!

Vind relevante onderwerpen

De eerste stap om goede inhoudelijke content te creëren is het vinden van relevante onderwerpen om over te schrijven. Onderzoek wat jouw doelgroep interessant vindt. Waardoor worden ze getriggerd om een bedrijf te gaan volgen of een aankoop bij het bedrijf te doen? Oftewel, onderzoek je doelgroep.

Je kan ook bij de concurrentie kijken welke onderwerpen zij belichten. Op welke manier uiten ze hun boodschap? Via welke kanalen bereiken ze de doelgroep? Allemaal waardevolle informatie om te verzamelen om jouw content te verbeteren.

Wees creatief

Het is ook belangrijk dat je creatief bent bij het creëren van de content. Schrijf niet over dezelfde dingen als de rest van de bedrijven. Zoek een unieke invalshoek en druk jezelf op een originele manier uit. Dit zal het bedrijf helpen om zich te onderscheiden van de concurrentie en meer aandacht te trekken van het publiek.

Investeer in goede tools

Kwalitatieve inhoud komt niet zonder enige moeite. Het kost tijd en moeite om goede content te produceren. Wij raden je daarom aan om te investeren in goede tools voor het maken van content. De tools zijn gemaakt om tijd te besparen en de content creatie gemakkelijk en snel te maken. Er zijn veel standaard templates beschikbaar en ze de tools zijn heel gebruiksvriendelijk.

Enkele populaire tools voor het maken van inhoud zijn:

  • WordPress
  • Canva
  • Adobe photoshop
  • Adobe InDesign

Meet de resultaten

Zodra je de content hebt gecreëerd, is het belangrijk om de resultaten te meten. Wat voor reactie kreeg je van het publiek? Hoeveel mensen waren betrokken bij de inhoud? Wat was het bereik? Je kan op basis van de resultaten de campagnes doortrekken of veranderen.

Je weet nu hoe je relevante content kan creëren om jouw doelgroep aan te spreken! Wil je meer tips of je content uitbesteden neem een kijkje bij Asociaal Marketing.

Een goede accountant is noodzakelijk voor iedere onderneming

Het hebben van een goede accountant is voor ieder bedrijf noodzakelijk. Waarom dit het geval is leggen we je graag uit in dit artikel. Onderstaand gaan we je namelijk precies vertellen wat een accountant doet en waarom het zo’n goed idee is om een accountant in te schakelen. Voor we het hier over gaan hebben, hebben we het eerst over ondernemen in het algemeen. Ondernemen is een prachtig vak en mocht jij succesvol willen ondernemen, dan kan je absoluut wat aan onderstaande tips hebben.

Verantwoord ondernemen

Zoals gezegd is ondernemen dus een prachtig vak. Mocht jij ervoor willen zorgen dat jouw bedrijf een succes wordt, dan raden we het je aan om op een verantwoorde manier te ondernemen. Maak keuzes waar je goed over hebt nagedacht en stel een goed plan op. Ga niet zomaar aan de slag, de kans dat je bedrijf dan geen succes wordt is erg groot en dat wil je niet. Aan te raden is om ook goed in kaart te brengen wat er verdiend wordt en wat de kosten zijn.  Hierdoor weet je of je kunt investeren en of je de juiste keuzes maakt en dat is natuurlijk top.

Een accountant zorgt voor overzicht

Op een verantwoorde manier ondernemen is iets dat een stuk makkelijker gaat op het moment dat je een accountant hebt. Een accountant zal de cijfers van jouw onderneming in kaart brengen en jou duidelijkheid bieden. Op basis van deze gegevens kan je accountant jou voorzien van het beste advies. Echter is advies geven niet het enige dat de accountant voor jou kan doen. Zo zal je als ondernemer ieder kwartaal zelf BTW af moeten staan aan de Belastingdienst. Ook zal je inkomstenbelasting moeten doen en zal er een jaarrekening opgesteld moeten worden. 

Ook voor de loonbelasting

Heb je mensen in dienst, dan zal je hier belasting over moeten betalen. Loonbelasting berekenen is ook iets dat een financiële expert voor jou kan doen. Mocht jij dit niet netjes geregeld hebben, dan kan je flink in de problemen komen met de Belastingdienst en dat wil je niet. Sterker nog, op het moment dat je je boekhouding niet netjes bijhoudt is de kans groot dat je boetes krijgt. Deze boetes kunnen aan de hoge kant zijn en deze kunnen voor de nodige problemen zorgen. Voorkom dit en schakel een expert in.

Jij kan je focussen op waar je goed in bent

Eigenlijk zorgt de accountant ervoor dat jij je kunt focussen op de primaire taken binnen je onderneming. Jij kunt doen waar je goed in bent en hoeft je geen zorgen te maken over je boekhouding. Het fijne hieraan is dat dit voor een gevoel van rust zorgt en dat is alleen maar weer goed voor je prestaties. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over de boekhouding.

 

Scriptiebegeleiding, wanneer komt het van pas?

Loop je vast bij het schrijven van je scriptie? Dan ben je niet de enige. Veel mensen hebben last van stress bij het schrijven van hun scriptie, raken ongemotiveerd of blokkeren. Gelukkig is er zoiets als scriptiebegeleiding. Met scriptiebegeleiding kun je je kansen om je scriptie goed af te ronden vergroten. Met de juiste begeleiding voorkom je hoge kosten omdat je je scriptie opnieuw moet doen. In welke gevallen is scriptiebegeleiding geschikt voor je? 

Bij studieproblemen

Er kunnen verschillende oorzaken zijn waardoor je afstuderen maar niet opschiet. Misschien werk je naast je studie en vind je het moeilijk om te plannen. Het kan ook zijn dat je last hebt van concentratieproblemen omdat je van nature snel afgeleid bent. Je vertoont uitstelgedrag omdat je het overzicht bent kwijtgeraakt en het moeilijk vindt om hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden. In dit soort gevallen kun je veel baat hebben bij scriptiebegeleiding. De begeleider kan je helpen met het maken van een goede planning en het houden van focus.

Bij een functiebeperking

Als je een functiebeperking hebt zoals ADHD, faalangst of autisme dan studeren lastig zijn. Je kunt sneller last krijgen van stress of paniekstoornissen. Hierdoor kun je erg belemmerd worden tijdens het studeren. Met scriptiebegeleiding kun je geholpen worden bij het onder controle krijgen van stress en paniek. Hierdoor kun je beter het overzicht behouden.

Als je je scriptie de eerste keer niet hebt gehaald

Scriptiebegeleiding kan ook wenselijk zijn als je je scriptie de eerste keer niet hebt gehaald. Hierdoor kun je onzeker of ongemotiveerd worden.  Samen met je scriptiebegeleiding ga je kijken waarom je je scriptie niet hebt gehaald en wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je het dit keer wel haalt. De scriptiebegeleiders van studielab hebben ruime ervaring in het begeleiden van studenten die hun scriptie niet gehaald hebben en kunnen er samen met jou voor zorgen dat je het de tweede keer wel haalt. 

Waarom kiezen voor een lichtbak?

Als je net begint met het opstarten van een bedrijf, zijn er veel dingen die je moet regelen. Je moet dingen regelen voor de belasting, eventueel personeel aannemen en je product laten produceren. Verder zit je natuurlijk met een verkoopstrategie en moet je ervoor zorgen dat de marketing goed gaat. Bij marketing denk je misschien voornamelijk aan online reclame en websites, maar ook buiten het internet zul je je bedrijf op de kaart moeten zetten. Je fysieke store kun je aantrekkelijker maken door middel van Lichtbakreclame van Sizo Signs. De voordelen van lichtbakreclame lees je hieronder.

Altijd zichtbaar

Een lichtbak is altijd zichtbaar, zowel overdag als ’s nachts. ’s Nachts gaat de lichtbak automatisch aan, waardoor je ook dan je logo op verre afstand kunt zien. Een lichtbak valt meer op dan normale reclame, en bovendien maak je altijd reclame. Verder is lichtbakreclame een makkelijke manier om reclame te maken. Marketing is bijvoorbeeld een intensief proces waarbij je veel dingen tegelijk moet doen en beheren, zoals strategieën, flyers, internetsites, en personeel dat aangestuurd moet worden. Een lichtbak is een eenmalige investering waar je verder niks aan hoeft te doen.

Onderhoudsvriendelijk en milieuvriendelijk

Zoals eerder al is gezegd, is een lichtbak een eenmalige investering. Als je een lichtbak koopt, heb je er jarenlang plezier van. Daar komt nog bij dat een lichtbak heel onderhoudsvriendelijk is, en dat je er weinig aan hoeft te doen. Ze gaan lang mee en worden dusdanig gebouwd dat ze wel tegen een stootje kunnen. Verder is een lichtbak milieuvriendelijk: ze worden verlicht met duurzame TL-verlichting of LED-licht. Lichtbakken zijn relatief goedkoop omdat je ze een keer koopt en ze verder weinig onderhoud nodig hebben. Misschien moet je ze een keer in de zoveel tijd schoonmaken, maar verder vereisen ze weinig tot geen onderhoud. Een lichtbak is dus een eenmalige investering waar je als bedrijf jaren profijt van hebt!

Introduceer het Onboarding programma aan jouw nieuwe medewerkers

Je hebt alle tijd en energie geïnvesteerd om te komen waar je nu bent: je eigen bedrijf waar je naar hartenlust je producten en diensten verkoopt. Je bent trots op wat je hebt opgebouwd en iedere ochtend begin je vol energie om er weer een mooie dag van te maken. Lopen de zaken zo goed dat je niet langer als eenmansbedrijf aan de slag kunt? Dan wil je goede medewerkers in dienst nemen die met minstens zoveel zin en energie hun werk doen in jouw bedrijf. Maak het jezelf dan gemakkelijker met het Onboarding programma van Simenco.

Misschien heb je al ervaring in het zoeken naar geschikte werknemers en heeft dat positief uitgepakt. Dan zul je in ieder geval hebben opgemerkt dat de inwerkprocedure de nodige tijd kost. De investering in een nieuwe medewerkers is de moeite waard als je er op termijn van kunt profiteren. Maar helaas kun je bij het aannemen van een nieuwe werknemer niet in de toekomst kijken om te bepalen of de samenwerking vanuit beide kanten bevalt. 

Maak je gebruik van het Onboarding programma van Simenco, dan gaat de inwerkprocedure voor een nieuwe medewerker er efficiënter en effectiever uitzien. In deze blog lees je over het Onboarding programma en wat de voordelen zijn wanneer je het inzet voor jouw onderneming.

Pas jij je inwerkprocedure aan?

Afgaande op de motivatiebrief en cv die je van de sollicitant ontvangt, maak je de keuze om hem uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. De informatie die je via deze procedure krijgt, zegt veel over de persoon achter de brief en cv. En tijdens het eerste gesprek kom je algauw nog meer te weten over zijn achtergrond én over zijn sociale vaardigheden. Toch zijn deze contactmomenten mogelijk te kort om met zekerheid te zeggen of hij past bij de functie en het bedrijf. 

Om hier achter te komen, gebruik je het Onboarding programma. Dit is een proces waarin nieuwe medewerkers effectief worden ingewerkt door bepaalde games. De kernwaarden van het bedrijf worden op heel praktische manier overgebracht en met simulatieoefeningen toegepast. Klinkt spannend voor een nieuwe medewerker, maar hij kan in een veilige omgeving heel gericht oefenen met de dagelijkse realiteit van de werkvloer. 

Maar ook voor medewerkers die al langer in dienst zijn, kunnen bedrijfssimulaties en -games van toepassing zijn. Krijgt een van je werknemers een nieuwe functie of gaan jullie werken met een nieuw systeem? Dan kunnen de serious games van Simenco bijdragen aan een sneller en efficiënter leerproces. 

De voordelen van het Onboarding programma

Maak je gebruik van het Onboarding programma als standaard inwerkprocedure, dan zul je merken dat nieuwe werknemers sneller en beter hun plek vinden binnen je bedrijf. Bovendien kun je van beide kanten eerder bepalen of de functie waar aanvankelijk op is gesolliciteerd, inderdaad past bij de nieuwe werknemer. Met het Onboarding programma profiteer je van de volgende voordelen:

  • Je nieuwe medewerker kan met het Onboarding programma oefeningen doen die aansluiten bij de werkzaamheden van het bedrijf. Door in een veilige omgeving realistische cases uit te voeren, zal hij de manier van werken ervaren en kan hij laten zien wat hij kan. Het is een inspirerende tool die persoonlijk afgestemd kan worden op de medewerker.
  • Door het Onboarding programma te volgen en daarmee direct de werkzaamheden van het bedrijf uit te oefenen, maakt de nieuwe medewerker sneller onderdeel uit van het bedrijf. Hij leert in relatief korte tijd het bedrijf en zijn nieuwe collega’s kennen. 
  • Een effectieve en praktische inwerkperiode zorgt ervoor dat de nieuwe werknemer sneller leert en dat de nieuwe informatie goed blijft hangen. Dat maakt dat het minder tijd kost om hem de kneepjes van het vak te leren, voordat hij op eigen kracht aan de slag mag.
  • Een kortere inwerktijd betekent ook lagere kosten. Je hebt minder tijd nodig voordat je jouw nieuwe medewerker vol kunt inzetten in het bedrijf. En je kunt eerder bepalen of hij inderdaad geschikt is voor de functie. Dat zorgt ervoor dat je minder vaak hoeft te wisselen van werknemers, omdat je niet naderhand erachter komt dat het hem toch niet wordt met deze werknemer.

Maak vanaf nu gebruik van het Onboarding programma van Simenco

Wil je niet langer onnodig tijd steken in een te lange inwerkprocedure voor nieuwe medewerkers? Zet dan het Onboarding programma van Simenco in. Een effectieve inwerktijd die resulteert in een werkzame relatie tussen jou en je nieuwe medewerker. Wil je meer weten over het Onboarding programma en hoe je het kunt implementeren in jouw inwerkprocedure? Neem vrijblijvend contact op met de specialisten van Simenco. Dan maken jij en je nieuwe medewerkers er straks dankbaar gebruik van.

Wat is factoring? En hoe kan je dit automatiseren?

In verschillende branches is het inmiddels heel gebruikelijk om gebruik te maken van factoring. Dit wil zeggen dat het versturen van facturen wordt geautomatiseerd. Je hoeft dan als bedrijf niet meer bang te zijn dat je vergeet om een rekening te sturen als er een bestelling de deur uit gaat of als een order wordt afgerond. Het systeem zorgt ervoor dat de klant automatisch een factuur krijgt. Uiteraard met jouw logo erboven en met de juiste gegevens voor de betaling en de uiterste betaaldatum. Zo loop je nooit meer het risico dat je een factuur vergeet waardoor je inkomsten misloopt. Maar er zijn nog meer belangrijke voordelen als je kiest voor het automatiseren van de factoring.

Maak  gebruik van veilige en veelzijdige factoring software

Als je de factoring binnen je bedrijf geautomatiseerd wilt laten plaatsvinden dan is het zaak om hiervoor  gebruik te maken van betrouwbare factoring software. Deze software zorgt ervoor dat al je betalingen nauwgezet worden gemonitord. Wordt het bedrag overgemaakt dan komt daarvan een melding in het systeem. Is de klant te laat dan wordt ook dat zichtbaar. Als je wilt kan er op een door jou te bepalen moment een betalingsherinnering worden gestuurd. Je kunt de termijn daarvoor voor iedere klant gelijk trekken of dit als je wilt individueel instellen. Je kunt ook handige overzichten genereren, ideaal voor het doen van bijvoorbeeld Btw aangifte.

Als de klant niet op tijd betaalt dan kun je het systeem automatisch de vordering door laten sturen naar een incassobureau. Deze nemen de incasso over, innen de vordering en maken het factuurbedrag aan je over. De incassokosten komen uiteraard voor rekening van de klant.

Zorginstellingen maken vaak gebruik van factoring

Zorgverleners maken graag gebruik van factoring. Factoring in de zorg is al vele jaren gangbaar. Tandartsen, dierenartsen, psychologen en andere zorgverleners kiezen er bij voorkeur voor om hun facturen te laten versturen door een factoringbedrijf. Zo kunnen ze de verstandhouding met de klant gewoon goed houden zonder dat er over geld hoeft te worden gesproken. Ook verrekeningen met bijvoorbeeld een zorgverzekering kunnen direct worden verwerkt. Daarom krijg je als je bij de tandarts of de fysiotherapeut bent geweest nooit een rekening van de zorgverlener zelf maar verloopt de betaling via een tussenpersoon. Je kunt, als je de rekening niet in 1 keer kan betalen, vaak direct online een betalingsregeling treffen om deze in termijnen te voldoen.

Heb je een zittende baan? Zorg dan voor de juiste bureaus en stoelen

Wanneer je een kantoorbaan hebt of als je zittend werk uitvoert, is het belangrijk om mogelijke nek- en rugklachten zoveel mogelijk te voorkomen. Als je 4 tot 5 dagen per week 8 uur per dag werkt en dus zittend doorbrengt, zijn ergonomische kantoormeubelen onmisbaar. Er bestaan speciale winkels en bedrijven die gespecialiseerd zijn in het leveren van fysiek gezonde kantoormeubelen. In deze blog lees je wat een sta-zit bureau is en wat de voordelen ervan zijn. Verder lees je aan welke eisen een ergonomische bureaustoel moet voldoen en hoe je aan een kwalitatieve en vooral betrouwbare variant kunt komen.

Wat is een zit-sta bureau en waarom is dit beter voor je lijf?

Er gaat niets boven je gezond en fit voelen. Wanneer je er in je vrije tijd moeite in steekt om je goed in je vel te voelen, zou het zonde zijn als je kantoorbaan of het zittende werk dat je doet roet in het eten komt gooien. Ben je op zoek naar kwalitatieve en gezonde kantoormeubelen? Dan is een zit-sta bureau wellicht iets voor je! Een zit-sta bureau biedt je namelijk de mogelijkheid om zowel staand als zittend te werken.

Bovendien kun je het bureau op jouw ideale hoogte instellen, zodat je minder last hebt van rug- en nekklachten. Wanneer je soms staand werkt, zou je ook nog een loopband onder je bureau kunnen monteren. Zo kun je in beweging blijven terwijl je klanten belt om mails beantwoord.

Waar dient een ergonomische bureaustoel aan te voldoen?

Wist je dat een gekeurde ergonomische bureaustoel aan allerlei strenge eisen moet voldoen? Het is belangrijk dat jij als klant kunt checken of de bureaustoel die je koopt, wel echt gezonder voor je is. Denk hierbij aan eisen voor de afmetingen, de verschillen in hoogten en welk soort rug- en armleuning je erbij krijgt. De zithoogte moet bijvoorbeeld altijd tussen de 41 en 55 centimeter te verstellen zijn. Verder moeten de zijkanten van de boven- en onderkant van de rugleuning zijn afgerond en moeten zelfs de armleuningen verstelbaar zijn. Wanneer je zeker wil zijn van een ergonomische bureaustoel van kwaliteit, dien je een erkende verkoper om advies te vragen.

Wanneer je voor een ergonomische bureaustoel kiest, kun je nek- en rugklachten voorkomen, heb je altijd een gezondere werkhouding en help jij jezelf om je spieren en gewrichten gezond te houden, terwijl je toch het grootste gedeelte van je werkdag zittend doorbrengt.

Nieuwe bedrijfsruimte zoeken? Let ook hier op

Ben je op zoek naar een nieuwe bedrijfsruimte? Dan zijn er een aantal punten waar je op moet letten. Verhuizen vergt nou eenmaal tijd en je wilt natuurlijk wel helemaal op je plek zitten. Wat de punten zijn waar je op moet letten leggen we je graag in dit artikel uit.  

Huren of kopen?

De allereerste vraag die je jezelf moet stellen is of je een bedrijfsruimte wilt huren of kopen. Beide opties hebben voor- en nadelen en afhankelijk van jouw situatie kun je een keuze maken. Als je een bedrijfsruimte gaat huren heb je ten opzichte van kopen minder eigen vermogen nodig. Je betaalt de huur en wellicht 1 of 2 maanden borg. Als je een bedrijfsruimte gaat kopen komt hier veel meer papierwerk bij kijken. Er moet een hypotheek verstrekt worden en de kans is groot dat je een eigen vermogen nodig hebt. Het voordeel van kopen ten opzichte van huren is dat het jouw eigendom wordt. Stijgt de waarde van het pand en ga je het op den duur verkopen? Dan kun je het pand met winst verkopen.

De locatie van het pand

Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt voor huren of kopen begint het leuke werk. Je kunt naar geschikte bedrijven gaan zoeken. Een tip die we je willen geven is dat je op zoek gaat naar een pand bij jou in de buurt. Woon je in de omgeving van Alphen aan den Rijn? Kies dan voor een bedrijfsruimte huren in Alphen aan den Rijn. Het scheelt je namelijk een hoop kostbare tijd als je niet in de file hoeft te staan. 

Samen of alleen?

Een andere keuze die je moet afwegen is of je met andere ondernemers onder één dak wilt zitten of niet. Ga je een ruimte huren? Dan zul je zien dat er enorm veel bedrijfsverzamelgebouwen zijn. In een bedrijfsverzamelgebouw huur je een bedrijfsruimte waar ook andere ondernemers een ruimte huren. Zo’n verzamelgebouw heeft voor- en nadelen. Zo moet je faciliteiten delen, waaronder de keuken en toiletten. Aan de andere kant geeft het ook gezelligheid, zeker wanneer je als ZZP’er in je eentje een ruimte huurt. Je kunt tijdens de lunch gezellig met medehuurders lunchen. Bovendien zijn de huurkosten van een ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw goedkoper dan de huur voor een eigen bedrijfspand.

Succes!

We hopen dat je iets gehad hebt aan onze tips en dat je hiermee verder kunt om een nieuwe bedrijfsruimte te vinden.   

rectangular brown wooden table and chairs

Duurzaamheid voor je werknemers

Duurzaamheid voor je werknemers

Je werknemers zijn het belangrijkste wat je hebt binnen je bedrijf. Hier moet je dan ook goed voor zorgen. Je werknemers zorgen er tenslotte voor of je bedrijf succes heeft en hoe het gaat binnen het bedrijf. Je wil je medewerkers zo goed mogelijk inzetten en productief houden. Je wil dan ook niet hebben dat je werknemers ziek worden en dat er verzuim ontstaat. Samen met HCS kan er gekeken worden naar hoe je verschil kan maken in het voorkomen van verzuim en het verhogen van de productiviteit. Zij zijn een ervaren en deskundig bedrijf op het vakgebied van arbeidskapitaal. Er zijn natuurlijk al een paar dingen die je zelf kan ondernemen om de samenwerking tussen al je medewerkers te verbeteren. Probeer eens te kijken naar verschillende team building activiteiten die je kan ondernemen met je werknemers. Maar vraag vooral ook aan je werknemers wat zij missen, of misschien juist te veel zien op de werkvloer en wat ze niet meer willen zien. Nu het zo lastig is om aan team building te doen tijdens deze corona periode, is het goed om meer naar je werknemers te luisteren wat zij graag zouden willen zien.

Beste voor je werknemers tijdens de coronacrisis

Als eerste is het natuurlijk verstandig om te luisteren naar je werknemers, maar daarnaast zijn er ook oplossingen om aan je werknemers door te geven dat je naar ze geluisterd hebt. Zo is er de NOW-regeling in Nederland gekomen, zodat jij je werknemers niet hoeft te ontslaan. Door deze regeling krijgen bedrijven die meer dan 20% omzetverlies hebben geleden een subsidie van de overheid, die de bedrijven helpt met overeind blijven. Op die manier kan je je werknemers houden, misschien binnenkort weer leuke (online) activiteiten met ze doen en hoeven zij niet bang te zijn dat ze hun baan verliezen. Ben je nou benieuwd of jouw bedrijf hier ook voor in aanmerking komt? Kijk dan even bij de NOW 2.0-rekentool of jouw bedrijf ook de subsidie kan krijgen en hoeveel het bedrag is waar je recht op zou kunnen hebben. Hiermee kan je weer vertrouwen wekken onder je werknemers, weten zij zeker dat ze nog wat langer kunnen blijven bij het bedrijf en is de werksfeer ook weer wat prettiger.

Eigen bedrijf starten? Vergeet deze kosten niet!

Bij het starten van een eigen bedrijf komen veel dingen kijken. Hierbij gaat het voornamelijk om opstartkosten en vaste kosten. Opstartkosten zijn er voor iedereen die een eigen onderneming op de been zet. Verder komen er meer kosten bij naarmate de leeftijd van het bedrijf groeit. De leeftijd van het bedrijf groeit naarmate de omzet stijgt en het bedrijf blijft bestaan.

Voorbeelden van opstartkosten zijn het inschrijven bij de KvK. De KvK is een vereniging waar men zich bij moet aansluiten als hij of zij een ondernemer is. Bij de KvK wordt alles geregistreerd van het bedrijf. De inschrijfkosten verschillen een beetje per bedrijf en per sector. Andere opstartkosten kunnen zijn het laten maken van het logo en de website, het inkopen van producten, het kopen van materialen en het huren van een kantoorruimte of andere accommodatie. Voor een zzp’er zijn de kosten automatisch lager. Ook kan een bedrijf vaste lasten hebben. Voorbeelden hiervan zijn de huur van een pand, telefoonkosten of bijvoorbeeld een administratiekantoor.

Apparaten binnen een bedrijf

Als een bedrijf eenmaal runnende is en een beginners boost gehad heeft kunnen er verschillende apparaten ingekocht worden voor het gebruik hiervan. Denk hierbij aan een koelkast en een koffiemachine. Dit geldt vooral voor een koffiemachine. Dit is simpelweg een must voor een bedrijf dat haar werkzaamheden uitvoert op een kantoor of andere werkruimte. Een koffieautomaat bedrijf is een voorbeeld van een bedrijf dat de beste koffiemachines levert. De meeste hiervan zijn echter geschikt voor kantoren en werk gerelateerde situaties.