Bereik het maximale

Titel

Autem vel eum iriure dolor in hendrerit in vulputate velit esse molestie consequat, vel illum dolore eu feugiat nulla facilisis at vero eros et dolore feugait

De beste tips voor een effectieve direct mail campagne

Door de digitalisering ontvangen we steeds minder post. Dat biedt een mooie kans voor bedrijven. Want tussen de steeds kleinere stapel post valt een direct mail meer op. Maar opvallen alleen is natuurlijk niet genoeg. Iemand moet jouw boodschap tot zich nemen en vervolgens de gewenste actie nemen. Maar hoe doe je dat dan? Lees door en je weet het.

Definieer je doelgroep en pas je mailing hierop aan

Voordat je begint met het samenstellen van jouw direct mailing, moet je bepalen wie jouw doelgroep is. Vervolgens kun je jouw boodschap aanpassen aan de behoeften en interesses van de ontvangers. 

Een belangrijk aspect daarbij is dat je in je mailing aanstipt welk probleem je voor je doelgroep oplost. Een probleem kun je zien als een behoefte. Die behoefte kan onbewust of bewust aanwezig zijn bij je doelgroep. Door de behoefte in je mailing te benoemen kun je je doelgroep activeren om de gewenste actie te nemen.

Vergroot de kans dat je envelop wordt geopend

De verpakking van jouw direct mailing moet aantrekkelijk en opvallend zijn, zodat het de aandacht trekt. Kies bijvoorbeeld voor een opvallende kleur envelop, zoals geel of groen. Wat ook helpt is door een weggever in de envelop te stoppen.

De bobbel in de envelop maakt de ontvanger nieuwsgierig waardoor de kans groter wordt dat hij je envelop opent en de boodschap tot zich neemt.

Personaliseer de mailing

Personaliseer de mailing door de naam van de ontvanger te gebruiken en de boodschap aan te passen aan zijn of haar behoeften. Hierdoor voelt de ontvanger zich persoonlijk aangesproken en is de kans groter dat hij of zij de gewenste actie neemt.

Houd je boodschap kort en duidelijk

Houd de boodschap kort en duidelijk en verwijder alle elementen die ervoor kunnen zorgen dat de ontvanger niet de gewenste actie neemt. Als je een specifiek product of specifieke dienst onder de aandacht wilt brengen kun je de andere producten en/of diensten die je aanbiedt beter achterwege laten.

Verder moet het duidelijk zijn welke actie de ontvanger moet nemen en hoe hij dat kan doen. Denk bijvoorbeeld aan het terugsturen van een coupon of het benoemen van een URL op je website waar er gebruik kan worden gemaakt van je aanbod.

Test je mailing

Test jouw mailing voordat je hem grootschalig verstuurt. Stuur een testexemplaar naar een klein aantal ontvangers en vraag om feedback. Pas de mailing waar nodig aan en test opnieuw totdat je tevreden bent met het resultaat.

 

Laat je adviseren door een direct mail specialist

Het uitwerken van een direct mailing is vakwerk. Een direct mail specialist kan je adviseren over de insteek van je campagne en de complete uitwerking en verzending voor je uitvoeren. Lees hier meer over het ontwerpen, drukken en versturen van direct mail.

admin

Geef een reactie