Bereik het maximale

Zo maak je autobestickering effectief

Autobestickering is een vorm van reclame die vaak niet effectief wordt ingezet. Ontdek hier wat je kunt doen om de effectiviteit te vergroten.

Zo maak je autobestickering effectief

Veel bedrijven investeren in autobestickering, maar de effectiviteit van de bestickering laat vaak te wensen over. In dit artikel gaan we daarom onze kennis delen over hoe je autobestickering effectief kunt maken zodat je je doel behaald: je naamsbekendheid vergroten en daardoor nieuwe klanten acquireren.

Stel het probleem van je doelgroep centraal

Voor iedere reclameboodschap geldt dat het probleem van je doelgroep centraal dient te staan. In ieder geval als je een product of dienst levert dat een oplossing is voor een probleem. En het woord ‘probleem’ kun je ruim opvatten. In feite gaat het namelijk om een behoefte. 

Dus als je bijvoorbeeld laptops verkoopt voorzie je in de behoefte om mobiel te kunnen werken. En als je een massagesalon hebt voorzie je in de behoefte om van bepaalde lichamelijke klachten af te komen.

Breng dus in kaart welke behoefte jouw doelgroep heeft waarvoor jouw product of dienst een oplossing is en zorgt dat die behoefte terugkomt in de autobestickering.

Zorg voor rust in de autobestickering

Autobestickering wordt vaak veel te druk doordat bedrijven allerlei informatie willen geven. Denk bijvoorbeeld aan:

  • De reclameboodschap zelf
  • Contactgegevens
  • Social media profielen
  • Welke diensten/producten het bedrijf allemaal levert 
  • Enzovoorts

Als je bedenkt dat autobestickering gemiddeld genomen slechts een paar seconden wordt bekeken dan kun je er dus op rekenen dat de ontvanger van je reclameboodschap het grootste gedeelte zal missen. Wellicht zelfs het belangrijkste gedeelte: namelijk je reclameboodschap.

Zorg dus voor rust in de autobestickering en laat alle onnodige elementen achterwege. In principe is een korte zin en een visueel element voldoende om de aandacht te trekken. Daarnaast kun je de contactgegevens het beste beperken tot een bedrijfsnaam en een website.

Zorg dat je reclameboodschap leesbaar is

Autobestickering wordt vaak van een afstand bekeken, daarom is het belangrijk dat je erop let dat de lettergrootte groot genoeg is. Daarnaast kun je beter geen kleur gebruiken die mensen die kleurenblind zijn niet of slecht kunnen lezen.

De bestickering: kies voor wasstraatbestendige folie

Een belangrijk aspect van autobestickering vormt de folie die gebruikt wordt. Sommige folies laten los als je ermee door de wasstraat gaat. Doe dus altijd navraag bij het signbureau waardoor je de autobestickering laat aanbrengen of de folie wasstraatbestendig is.

Dat waren onze tips! Heb je zelf nog een goede aanvulling voor dit artikel? Deel hem dan vooral even met ons.

admin

Geef een reactie