Bereik het maximale

Marketing

Alles gerelateerd aan Marketing

Categorie archief werk

Heb je een zittende baan? Zorg dan voor de juiste bureaus en stoelen

Wanneer je een kantoorbaan hebt of als je zittend werk uitvoert, is het belangrijk om mogelijke nek- en rugklachten zoveel mogelijk te voorkomen. Als je 4 tot 5 dagen per week 8 uur per dag werkt en dus zittend doorbrengt, zijn ergonomische kantoormeubelen onmisbaar. Er bestaan speciale winkels en bedrijven die gespecialiseerd zijn in het leveren van fysiek gezonde kantoormeubelen. In deze blog lees je wat een sta-zit bureau is en wat de voordelen ervan zijn. Verder lees je aan welke eisen een ergonomische bureaustoel moet voldoen en hoe je aan een kwalitatieve en vooral betrouwbare variant kunt komen.

Wat is een zit-sta bureau en waarom is dit beter voor je lijf?

Er gaat niets boven je gezond en fit voelen. Wanneer je er in je vrije tijd moeite in steekt om je goed in je vel te voelen, zou het zonde zijn als je kantoorbaan of het zittende werk dat je doet roet in het eten komt gooien. Ben je op zoek naar kwalitatieve en gezonde kantoormeubelen? Dan is een zit-sta bureau wellicht iets voor je! Een zit-sta bureau biedt je namelijk de mogelijkheid om zowel staand als zittend te werken.

Bovendien kun je het bureau op jouw ideale hoogte instellen, zodat je minder last hebt van rug- en nekklachten. Wanneer je soms staand werkt, zou je ook nog een loopband onder je bureau kunnen monteren. Zo kun je in beweging blijven terwijl je klanten belt om mails beantwoord.

Waar dient een ergonomische bureaustoel aan te voldoen?

Wist je dat een gekeurde ergonomische bureaustoel aan allerlei strenge eisen moet voldoen? Het is belangrijk dat jij als klant kunt checken of de bureaustoel die je koopt, wel echt gezonder voor je is. Denk hierbij aan eisen voor de afmetingen, de verschillen in hoogten en welk soort rug- en armleuning je erbij krijgt. De zithoogte moet bijvoorbeeld altijd tussen de 41 en 55 centimeter te verstellen zijn. Verder moeten de zijkanten van de boven- en onderkant van de rugleuning zijn afgerond en moeten zelfs de armleuningen verstelbaar zijn. Wanneer je zeker wil zijn van een ergonomische bureaustoel van kwaliteit, dien je een erkende verkoper om advies te vragen.

Wanneer je voor een ergonomische bureaustoel kiest, kun je nek- en rugklachten voorkomen, heb je altijd een gezondere werkhouding en help jij jezelf om je spieren en gewrichten gezond te houden, terwijl je toch het grootste gedeelte van je werkdag zittend doorbrengt.

Nieuwe bedrijfsruimte zoeken? Let ook hier op

Ben je op zoek naar een nieuwe bedrijfsruimte? Dan zijn er een aantal punten waar je op moet letten. Verhuizen vergt nou eenmaal tijd en je wilt natuurlijk wel helemaal op je plek zitten. Wat de punten zijn waar je op moet letten leggen we je graag in dit artikel uit.  

Huren of kopen?

De allereerste vraag die je jezelf moet stellen is of je een bedrijfsruimte wilt huren of kopen. Beide opties hebben voor- en nadelen en afhankelijk van jouw situatie kun je een keuze maken. Als je een bedrijfsruimte gaat huren heb je ten opzichte van kopen minder eigen vermogen nodig. Je betaalt de huur en wellicht 1 of 2 maanden borg. Als je een bedrijfsruimte gaat kopen komt hier veel meer papierwerk bij kijken. Er moet een hypotheek verstrekt worden en de kans is groot dat je een eigen vermogen nodig hebt. Het voordeel van kopen ten opzichte van huren is dat het jouw eigendom wordt. Stijgt de waarde van het pand en ga je het op den duur verkopen? Dan kun je het pand met winst verkopen.

De locatie van het pand

Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt voor huren of kopen begint het leuke werk. Je kunt naar geschikte bedrijven gaan zoeken. Een tip die we je willen geven is dat je op zoek gaat naar een pand bij jou in de buurt. Woon je in de omgeving van Alphen aan den Rijn? Kies dan voor een bedrijfsruimte huren in Alphen aan den Rijn. Het scheelt je namelijk een hoop kostbare tijd als je niet in de file hoeft te staan. 

Samen of alleen?

Een andere keuze die je moet afwegen is of je met andere ondernemers onder één dak wilt zitten of niet. Ga je een ruimte huren? Dan zul je zien dat er enorm veel bedrijfsverzamelgebouwen zijn. In een bedrijfsverzamelgebouw huur je een bedrijfsruimte waar ook andere ondernemers een ruimte huren. Zo’n verzamelgebouw heeft voor- en nadelen. Zo moet je faciliteiten delen, waaronder de keuken en toiletten. Aan de andere kant geeft het ook gezelligheid, zeker wanneer je als ZZP’er in je eentje een ruimte huurt. Je kunt tijdens de lunch gezellig met medehuurders lunchen. Bovendien zijn de huurkosten van een ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw goedkoper dan de huur voor een eigen bedrijfspand.

Succes!

We hopen dat je iets gehad hebt aan onze tips en dat je hiermee verder kunt om een nieuwe bedrijfsruimte te vinden.   

rectangular brown wooden table and chairs

Duurzaamheid voor je werknemers

Duurzaamheid voor je werknemers

Je werknemers zijn het belangrijkste wat je hebt binnen je bedrijf. Hier moet je dan ook goed voor zorgen. Je werknemers zorgen er tenslotte voor of je bedrijf succes heeft en hoe het gaat binnen het bedrijf. Je wil je medewerkers zo goed mogelijk inzetten en productief houden. Je wil dan ook niet hebben dat je werknemers ziek worden en dat er verzuim ontstaat. Samen met HCS kan er gekeken worden naar hoe je verschil kan maken in het voorkomen van verzuim en het verhogen van de productiviteit. Zij zijn een ervaren en deskundig bedrijf op het vakgebied van arbeidskapitaal. Er zijn natuurlijk al een paar dingen die je zelf kan ondernemen om de samenwerking tussen al je medewerkers te verbeteren. Probeer eens te kijken naar verschillende team building activiteiten die je kan ondernemen met je werknemers. Maar vraag vooral ook aan je werknemers wat zij missen, of misschien juist te veel zien op de werkvloer en wat ze niet meer willen zien. Nu het zo lastig is om aan team building te doen tijdens deze corona periode, is het goed om meer naar je werknemers te luisteren wat zij graag zouden willen zien.

Beste voor je werknemers tijdens de coronacrisis

Als eerste is het natuurlijk verstandig om te luisteren naar je werknemers, maar daarnaast zijn er ook oplossingen om aan je werknemers door te geven dat je naar ze geluisterd hebt. Zo is er de NOW-regeling in Nederland gekomen, zodat jij je werknemers niet hoeft te ontslaan. Door deze regeling krijgen bedrijven die meer dan 20% omzetverlies hebben geleden een subsidie van de overheid, die de bedrijven helpt met overeind blijven. Op die manier kan je je werknemers houden, misschien binnenkort weer leuke (online) activiteiten met ze doen en hoeven zij niet bang te zijn dat ze hun baan verliezen. Ben je nou benieuwd of jouw bedrijf hier ook voor in aanmerking komt? Kijk dan even bij de NOW 2.0-rekentool of jouw bedrijf ook de subsidie kan krijgen en hoeveel het bedrag is waar je recht op zou kunnen hebben. Hiermee kan je weer vertrouwen wekken onder je werknemers, weten zij zeker dat ze nog wat langer kunnen blijven bij het bedrijf en is de werksfeer ook weer wat prettiger.

Eigen bedrijf starten? Vergeet deze kosten niet!

Bij het starten van een eigen bedrijf komen veel dingen kijken. Hierbij gaat het voornamelijk om opstartkosten en vaste kosten. Opstartkosten zijn er voor iedereen die een eigen onderneming op de been zet. Verder komen er meer kosten bij naarmate de leeftijd van het bedrijf groeit. De leeftijd van het bedrijf groeit naarmate de omzet stijgt en het bedrijf blijft bestaan.

Voorbeelden van opstartkosten zijn het inschrijven bij de KvK. De KvK is een vereniging waar men zich bij moet aansluiten als hij of zij een ondernemer is. Bij de KvK wordt alles geregistreerd van het bedrijf. De inschrijfkosten verschillen een beetje per bedrijf en per sector. Andere opstartkosten kunnen zijn het laten maken van het logo en de website, het inkopen van producten, het kopen van materialen en het huren van een kantoorruimte of andere accommodatie. Voor een zzp’er zijn de kosten automatisch lager. Ook kan een bedrijf vaste lasten hebben. Voorbeelden hiervan zijn de huur van een pand, telefoonkosten of bijvoorbeeld een administratiekantoor.

Apparaten binnen een bedrijf

Als een bedrijf eenmaal runnende is en een beginners boost gehad heeft kunnen er verschillende apparaten ingekocht worden voor het gebruik hiervan. Denk hierbij aan een koelkast en een koffiemachine. Dit geldt vooral voor een koffiemachine. Dit is simpelweg een must voor een bedrijf dat haar werkzaamheden uitvoert op een kantoor of andere werkruimte. Een koffieautomaat bedrijf is een voorbeeld van een bedrijf dat de beste koffiemachines levert. De meeste hiervan zijn echter geschikt voor kantoren en werk gerelateerde situaties.

Werkplek

Werkplek Anno 2018, zo doe je dat!

Vandaag de dag wordt het steeds belangrijker om met de voorbij vliegende tijd mee te vliegen. Is jouw bedrijf de leider van de grote groep trekvogels in de lucht? Of heb je nog moeite met het spreiden van je vleugels om zo meegeblazen te worden door de wind die digitalisering heet? Eén van de zaken die aangepakt moet worden om up to date te blijven in dit online tijdperk is het doorvoeren van veranderingen binnen de werkplek. Hoe je deze online veranderingen het beste binnen je bedrijf toepast, leggen we van Volbereik je graag uit!

Creëer dé online werkplek

Het is belangrijk dat je als bedrijf up to date blijft en een online werkplek ontwikkelen is een goede manier om dit te doen. Zorg dat je een ICT-specialistisch bedrijf aan de arm neemt die je precies kan vertellen hoe dé online werkplek ingericht dient te worden. Zo zal het voor een internationaal bedrijf ideaal zijn om over de hele wereld te kunnen samenwerken, overleggen en documenten te kunnen delen, zonder dat dit lange wachttijden en haperingen met zich meebrengt. Ook het toepassen van Cloudcomputing binnen het bedrijf zal het online imago van de werkplek verbeteren. Met cloud computing is het mogelijk om servers, applicaties en bestanden beschikbaar te maken via het computernetwerk. Tevens zal een bedrijf met specialisme in ICT oplossingen weten hoe al deze online informatie binnen het bedrijf het beste beveiligd kan worden. Niet onbelangrijk in een wereld waar hackers en cyberaanvallen op de loer liggen.

Go digital met marketing

Naast een update van de bedrijfsprocessen, werkzaamheden en werkplek, is het onder de loep nemen van je huidige marketingactiviteiten niet onverstandig. Online marketing neemt steeds meer de overhand en het old school adverteren verdwijnt uit het straatbeeld. Er zijn diverse online kanalen die je voor jouw business kunt inzetten. Denk aan het Adverteren via Google, het plaatsen van Display ad’s op verwante websites, het inzeteten van YouTube, een update van de huidige website en het laten ontwikkelen van een professionele app voor je website of webshop.

Actief op Social Media

Social Media zal wellicht niet een kanaal zijn voor elke branche, maar veel bedrijven zullen sociale kanalen als Facebook, Linkedin, Instagram en YouTube in kunnen zetten voor het uitdragen van hun missie, visie, acties, vacatures en ontwikkelingen binnen het bedrijf. Selecteer een specifieke doelgroep of verspreid je online advertenties over een grote groep mensen, het is allemaal mogelijk. Genereer meer naamsbekendheid, zorg dat mensen over jouw bedrijf praten en verhoog zo de omzet.