Bereik het maximale

Marketing

Alles gerelateerd aan Marketing

Categorie archief werk

Waarom kiezen voor een lichtbak?

Als je net begint met het opstarten van een bedrijf, zijn er veel dingen die je moet regelen. Je moet dingen regelen voor de belasting, eventueel personeel aannemen en je product laten produceren. Verder zit je natuurlijk met een verkoopstrategie en moet je ervoor zorgen dat de marketing goed gaat. Bij marketing denk je misschien voornamelijk aan online reclame en websites, maar ook buiten het internet zul je je bedrijf op de kaart moeten zetten. Je fysieke store kun je aantrekkelijker maken door middel van Lichtbakreclame van Sizo Signs. De voordelen van lichtbakreclame lees je hieronder.

Altijd zichtbaar

Een lichtbak is altijd zichtbaar, zowel overdag als ’s nachts. ’s Nachts gaat de lichtbak automatisch aan, waardoor je ook dan je logo op verre afstand kunt zien. Een lichtbak valt meer op dan normale reclame, en bovendien maak je altijd reclame. Verder is lichtbakreclame een makkelijke manier om reclame te maken. Marketing is bijvoorbeeld een intensief proces waarbij je veel dingen tegelijk moet doen en beheren, zoals strategieën, flyers, internetsites, en personeel dat aangestuurd moet worden. Een lichtbak is een eenmalige investering waar je verder niks aan hoeft te doen.

Onderhoudsvriendelijk en milieuvriendelijk

Zoals eerder al is gezegd, is een lichtbak een eenmalige investering. Als je een lichtbak koopt, heb je er jarenlang plezier van. Daar komt nog bij dat een lichtbak heel onderhoudsvriendelijk is, en dat je er weinig aan hoeft te doen. Ze gaan lang mee en worden dusdanig gebouwd dat ze wel tegen een stootje kunnen. Verder is een lichtbak milieuvriendelijk: ze worden verlicht met duurzame TL-verlichting of LED-licht. Lichtbakken zijn relatief goedkoop omdat je ze een keer koopt en ze verder weinig onderhoud nodig hebben. Misschien moet je ze een keer in de zoveel tijd schoonmaken, maar verder vereisen ze weinig tot geen onderhoud. Een lichtbak is dus een eenmalige investering waar je als bedrijf jaren profijt van hebt!

Introduceer het Onboarding programma aan jouw nieuwe medewerkers

Je hebt alle tijd en energie geïnvesteerd om te komen waar je nu bent: je eigen bedrijf waar je naar hartenlust je producten en diensten verkoopt. Je bent trots op wat je hebt opgebouwd en iedere ochtend begin je vol energie om er weer een mooie dag van te maken. Lopen de zaken zo goed dat je niet langer als eenmansbedrijf aan de slag kunt? Dan wil je goede medewerkers in dienst nemen die met minstens zoveel zin en energie hun werk doen in jouw bedrijf. Maak het jezelf dan gemakkelijker met het Onboarding programma van Simenco.

Misschien heb je al ervaring in het zoeken naar geschikte werknemers en heeft dat positief uitgepakt. Dan zul je in ieder geval hebben opgemerkt dat de inwerkprocedure de nodige tijd kost. De investering in een nieuwe medewerkers is de moeite waard als je er op termijn van kunt profiteren. Maar helaas kun je bij het aannemen van een nieuwe werknemer niet in de toekomst kijken om te bepalen of de samenwerking vanuit beide kanten bevalt. 

Maak je gebruik van het Onboarding programma van Simenco, dan gaat de inwerkprocedure voor een nieuwe medewerker er efficiënter en effectiever uitzien. In deze blog lees je over het Onboarding programma en wat de voordelen zijn wanneer je het inzet voor jouw onderneming.

Pas jij je inwerkprocedure aan?

Afgaande op de motivatiebrief en cv die je van de sollicitant ontvangt, maak je de keuze om hem uit te nodigen voor een sollicitatiegesprek. De informatie die je via deze procedure krijgt, zegt veel over de persoon achter de brief en cv. En tijdens het eerste gesprek kom je algauw nog meer te weten over zijn achtergrond én over zijn sociale vaardigheden. Toch zijn deze contactmomenten mogelijk te kort om met zekerheid te zeggen of hij past bij de functie en het bedrijf. 

Om hier achter te komen, gebruik je het Onboarding programma. Dit is een proces waarin nieuwe medewerkers effectief worden ingewerkt door bepaalde games. De kernwaarden van het bedrijf worden op heel praktische manier overgebracht en met simulatieoefeningen toegepast. Klinkt spannend voor een nieuwe medewerker, maar hij kan in een veilige omgeving heel gericht oefenen met de dagelijkse realiteit van de werkvloer. 

Maar ook voor medewerkers die al langer in dienst zijn, kunnen bedrijfssimulaties en -games van toepassing zijn. Krijgt een van je werknemers een nieuwe functie of gaan jullie werken met een nieuw systeem? Dan kunnen de serious games van Simenco bijdragen aan een sneller en efficiënter leerproces. 

De voordelen van het Onboarding programma

Maak je gebruik van het Onboarding programma als standaard inwerkprocedure, dan zul je merken dat nieuwe werknemers sneller en beter hun plek vinden binnen je bedrijf. Bovendien kun je van beide kanten eerder bepalen of de functie waar aanvankelijk op is gesolliciteerd, inderdaad past bij de nieuwe werknemer. Met het Onboarding programma profiteer je van de volgende voordelen:

  • Je nieuwe medewerker kan met het Onboarding programma oefeningen doen die aansluiten bij de werkzaamheden van het bedrijf. Door in een veilige omgeving realistische cases uit te voeren, zal hij de manier van werken ervaren en kan hij laten zien wat hij kan. Het is een inspirerende tool die persoonlijk afgestemd kan worden op de medewerker.
  • Door het Onboarding programma te volgen en daarmee direct de werkzaamheden van het bedrijf uit te oefenen, maakt de nieuwe medewerker sneller onderdeel uit van het bedrijf. Hij leert in relatief korte tijd het bedrijf en zijn nieuwe collega’s kennen. 
  • Een effectieve en praktische inwerkperiode zorgt ervoor dat de nieuwe werknemer sneller leert en dat de nieuwe informatie goed blijft hangen. Dat maakt dat het minder tijd kost om hem de kneepjes van het vak te leren, voordat hij op eigen kracht aan de slag mag.
  • Een kortere inwerktijd betekent ook lagere kosten. Je hebt minder tijd nodig voordat je jouw nieuwe medewerker vol kunt inzetten in het bedrijf. En je kunt eerder bepalen of hij inderdaad geschikt is voor de functie. Dat zorgt ervoor dat je minder vaak hoeft te wisselen van werknemers, omdat je niet naderhand erachter komt dat het hem toch niet wordt met deze werknemer.

Maak vanaf nu gebruik van het Onboarding programma van Simenco

Wil je niet langer onnodig tijd steken in een te lange inwerkprocedure voor nieuwe medewerkers? Zet dan het Onboarding programma van Simenco in. Een effectieve inwerktijd die resulteert in een werkzame relatie tussen jou en je nieuwe medewerker. Wil je meer weten over het Onboarding programma en hoe je het kunt implementeren in jouw inwerkprocedure? Neem vrijblijvend contact op met de specialisten van Simenco. Dan maken jij en je nieuwe medewerkers er straks dankbaar gebruik van.

Wat is factoring? En hoe kan je dit automatiseren?

In verschillende branches is het inmiddels heel gebruikelijk om gebruik te maken van factoring. Dit wil zeggen dat het versturen van facturen wordt geautomatiseerd. Je hoeft dan als bedrijf niet meer bang te zijn dat je vergeet om een rekening te sturen als er een bestelling de deur uit gaat of als een order wordt afgerond. Het systeem zorgt ervoor dat de klant automatisch een factuur krijgt. Uiteraard met jouw logo erboven en met de juiste gegevens voor de betaling en de uiterste betaaldatum. Zo loop je nooit meer het risico dat je een factuur vergeet waardoor je inkomsten misloopt. Maar er zijn nog meer belangrijke voordelen als je kiest voor het automatiseren van de factoring.

Maak  gebruik van veilige en veelzijdige factoring software

Als je de factoring binnen je bedrijf geautomatiseerd wilt laten plaatsvinden dan is het zaak om hiervoor  gebruik te maken van betrouwbare factoring software. Deze software zorgt ervoor dat al je betalingen nauwgezet worden gemonitord. Wordt het bedrag overgemaakt dan komt daarvan een melding in het systeem. Is de klant te laat dan wordt ook dat zichtbaar. Als je wilt kan er op een door jou te bepalen moment een betalingsherinnering worden gestuurd. Je kunt de termijn daarvoor voor iedere klant gelijk trekken of dit als je wilt individueel instellen. Je kunt ook handige overzichten genereren, ideaal voor het doen van bijvoorbeeld Btw aangifte.

Als de klant niet op tijd betaalt dan kun je het systeem automatisch de vordering door laten sturen naar een incassobureau. Deze nemen de incasso over, innen de vordering en maken het factuurbedrag aan je over. De incassokosten komen uiteraard voor rekening van de klant.

Zorginstellingen maken vaak gebruik van factoring

Zorgverleners maken graag gebruik van factoring. Factoring in de zorg is al vele jaren gangbaar. Tandartsen, dierenartsen, psychologen en andere zorgverleners kiezen er bij voorkeur voor om hun facturen te laten versturen door een factoringbedrijf. Zo kunnen ze de verstandhouding met de klant gewoon goed houden zonder dat er over geld hoeft te worden gesproken. Ook verrekeningen met bijvoorbeeld een zorgverzekering kunnen direct worden verwerkt. Daarom krijg je als je bij de tandarts of de fysiotherapeut bent geweest nooit een rekening van de zorgverlener zelf maar verloopt de betaling via een tussenpersoon. Je kunt, als je de rekening niet in 1 keer kan betalen, vaak direct online een betalingsregeling treffen om deze in termijnen te voldoen.

Heb je een zittende baan? Zorg dan voor de juiste bureaus en stoelen

Wanneer je een kantoorbaan hebt of als je zittend werk uitvoert, is het belangrijk om mogelijke nek- en rugklachten zoveel mogelijk te voorkomen. Als je 4 tot 5 dagen per week 8 uur per dag werkt en dus zittend doorbrengt, zijn ergonomische kantoormeubelen onmisbaar. Er bestaan speciale winkels en bedrijven die gespecialiseerd zijn in het leveren van fysiek gezonde kantoormeubelen. In deze blog lees je wat een sta-zit bureau is en wat de voordelen ervan zijn. Verder lees je aan welke eisen een ergonomische bureaustoel moet voldoen en hoe je aan een kwalitatieve en vooral betrouwbare variant kunt komen.

Wat is een zit-sta bureau en waarom is dit beter voor je lijf?

Er gaat niets boven je gezond en fit voelen. Wanneer je er in je vrije tijd moeite in steekt om je goed in je vel te voelen, zou het zonde zijn als je kantoorbaan of het zittende werk dat je doet roet in het eten komt gooien. Ben je op zoek naar kwalitatieve en gezonde kantoormeubelen? Dan is een zit-sta bureau wellicht iets voor je! Een zit-sta bureau biedt je namelijk de mogelijkheid om zowel staand als zittend te werken.

Bovendien kun je het bureau op jouw ideale hoogte instellen, zodat je minder last hebt van rug- en nekklachten. Wanneer je soms staand werkt, zou je ook nog een loopband onder je bureau kunnen monteren. Zo kun je in beweging blijven terwijl je klanten belt om mails beantwoord.

Waar dient een ergonomische bureaustoel aan te voldoen?

Wist je dat een gekeurde ergonomische bureaustoel aan allerlei strenge eisen moet voldoen? Het is belangrijk dat jij als klant kunt checken of de bureaustoel die je koopt, wel echt gezonder voor je is. Denk hierbij aan eisen voor de afmetingen, de verschillen in hoogten en welk soort rug- en armleuning je erbij krijgt. De zithoogte moet bijvoorbeeld altijd tussen de 41 en 55 centimeter te verstellen zijn. Verder moeten de zijkanten van de boven- en onderkant van de rugleuning zijn afgerond en moeten zelfs de armleuningen verstelbaar zijn. Wanneer je zeker wil zijn van een ergonomische bureaustoel van kwaliteit, dien je een erkende verkoper om advies te vragen.

Wanneer je voor een ergonomische bureaustoel kiest, kun je nek- en rugklachten voorkomen, heb je altijd een gezondere werkhouding en help jij jezelf om je spieren en gewrichten gezond te houden, terwijl je toch het grootste gedeelte van je werkdag zittend doorbrengt.

Nieuwe bedrijfsruimte zoeken? Let ook hier op

Ben je op zoek naar een nieuwe bedrijfsruimte? Dan zijn er een aantal punten waar je op moet letten. Verhuizen vergt nou eenmaal tijd en je wilt natuurlijk wel helemaal op je plek zitten. Wat de punten zijn waar je op moet letten leggen we je graag in dit artikel uit.  

Huren of kopen?

De allereerste vraag die je jezelf moet stellen is of je een bedrijfsruimte wilt huren of kopen. Beide opties hebben voor- en nadelen en afhankelijk van jouw situatie kun je een keuze maken. Als je een bedrijfsruimte gaat huren heb je ten opzichte van kopen minder eigen vermogen nodig. Je betaalt de huur en wellicht 1 of 2 maanden borg. Als je een bedrijfsruimte gaat kopen komt hier veel meer papierwerk bij kijken. Er moet een hypotheek verstrekt worden en de kans is groot dat je een eigen vermogen nodig hebt. Het voordeel van kopen ten opzichte van huren is dat het jouw eigendom wordt. Stijgt de waarde van het pand en ga je het op den duur verkopen? Dan kun je het pand met winst verkopen.

De locatie van het pand

Als je eenmaal een keuze hebt gemaakt voor huren of kopen begint het leuke werk. Je kunt naar geschikte bedrijven gaan zoeken. Een tip die we je willen geven is dat je op zoek gaat naar een pand bij jou in de buurt. Woon je in de omgeving van Alphen aan den Rijn? Kies dan voor een bedrijfsruimte huren in Alphen aan den Rijn. Het scheelt je namelijk een hoop kostbare tijd als je niet in de file hoeft te staan. 

Samen of alleen?

Een andere keuze die je moet afwegen is of je met andere ondernemers onder één dak wilt zitten of niet. Ga je een ruimte huren? Dan zul je zien dat er enorm veel bedrijfsverzamelgebouwen zijn. In een bedrijfsverzamelgebouw huur je een bedrijfsruimte waar ook andere ondernemers een ruimte huren. Zo’n verzamelgebouw heeft voor- en nadelen. Zo moet je faciliteiten delen, waaronder de keuken en toiletten. Aan de andere kant geeft het ook gezelligheid, zeker wanneer je als ZZP’er in je eentje een ruimte huurt. Je kunt tijdens de lunch gezellig met medehuurders lunchen. Bovendien zijn de huurkosten van een ruimte in een bedrijfsverzamelgebouw goedkoper dan de huur voor een eigen bedrijfspand.

Succes!

We hopen dat je iets gehad hebt aan onze tips en dat je hiermee verder kunt om een nieuwe bedrijfsruimte te vinden.   

rectangular brown wooden table and chairs

Duurzaamheid voor je werknemers

Duurzaamheid voor je werknemers

Je werknemers zijn het belangrijkste wat je hebt binnen je bedrijf. Hier moet je dan ook goed voor zorgen. Je werknemers zorgen er tenslotte voor of je bedrijf succes heeft en hoe het gaat binnen het bedrijf. Je wil je medewerkers zo goed mogelijk inzetten en productief houden. Je wil dan ook niet hebben dat je werknemers ziek worden en dat er verzuim ontstaat. Samen met HCS kan er gekeken worden naar hoe je verschil kan maken in het voorkomen van verzuim en het verhogen van de productiviteit. Zij zijn een ervaren en deskundig bedrijf op het vakgebied van arbeidskapitaal. Er zijn natuurlijk al een paar dingen die je zelf kan ondernemen om de samenwerking tussen al je medewerkers te verbeteren. Probeer eens te kijken naar verschillende team building activiteiten die je kan ondernemen met je werknemers. Maar vraag vooral ook aan je werknemers wat zij missen, of misschien juist te veel zien op de werkvloer en wat ze niet meer willen zien. Nu het zo lastig is om aan team building te doen tijdens deze corona periode, is het goed om meer naar je werknemers te luisteren wat zij graag zouden willen zien.

Beste voor je werknemers tijdens de coronacrisis

Als eerste is het natuurlijk verstandig om te luisteren naar je werknemers, maar daarnaast zijn er ook oplossingen om aan je werknemers door te geven dat je naar ze geluisterd hebt. Zo is er de NOW-regeling in Nederland gekomen, zodat jij je werknemers niet hoeft te ontslaan. Door deze regeling krijgen bedrijven die meer dan 20% omzetverlies hebben geleden een subsidie van de overheid, die de bedrijven helpt met overeind blijven. Op die manier kan je je werknemers houden, misschien binnenkort weer leuke (online) activiteiten met ze doen en hoeven zij niet bang te zijn dat ze hun baan verliezen. Ben je nou benieuwd of jouw bedrijf hier ook voor in aanmerking komt? Kijk dan even bij de NOW 2.0-rekentool of jouw bedrijf ook de subsidie kan krijgen en hoeveel het bedrag is waar je recht op zou kunnen hebben. Hiermee kan je weer vertrouwen wekken onder je werknemers, weten zij zeker dat ze nog wat langer kunnen blijven bij het bedrijf en is de werksfeer ook weer wat prettiger.

Eigen bedrijf starten? Vergeet deze kosten niet!

Bij het starten van een eigen bedrijf komen veel dingen kijken. Hierbij gaat het voornamelijk om opstartkosten en vaste kosten. Opstartkosten zijn er voor iedereen die een eigen onderneming op de been zet. Verder komen er meer kosten bij naarmate de leeftijd van het bedrijf groeit. De leeftijd van het bedrijf groeit naarmate de omzet stijgt en het bedrijf blijft bestaan.

Voorbeelden van opstartkosten zijn het inschrijven bij de KvK. De KvK is een vereniging waar men zich bij moet aansluiten als hij of zij een ondernemer is. Bij de KvK wordt alles geregistreerd van het bedrijf. De inschrijfkosten verschillen een beetje per bedrijf en per sector. Andere opstartkosten kunnen zijn het laten maken van het logo en de website, het inkopen van producten, het kopen van materialen en het huren van een kantoorruimte of andere accommodatie. Voor een zzp’er zijn de kosten automatisch lager. Ook kan een bedrijf vaste lasten hebben. Voorbeelden hiervan zijn de huur van een pand, telefoonkosten of bijvoorbeeld een administratiekantoor.

Apparaten binnen een bedrijf

Als een bedrijf eenmaal runnende is en een beginners boost gehad heeft kunnen er verschillende apparaten ingekocht worden voor het gebruik hiervan. Denk hierbij aan een koelkast en een koffiemachine. Dit geldt vooral voor een koffiemachine. Dit is simpelweg een must voor een bedrijf dat haar werkzaamheden uitvoert op een kantoor of andere werkruimte. Een koffieautomaat bedrijf is een voorbeeld van een bedrijf dat de beste koffiemachines levert. De meeste hiervan zijn echter geschikt voor kantoren en werk gerelateerde situaties.

Werkplek

Werkplek Anno 2018, zo doe je dat!

Vandaag de dag wordt het steeds belangrijker om met de voorbij vliegende tijd mee te vliegen. Is jouw bedrijf de leider van de grote groep trekvogels in de lucht? Of heb je nog moeite met het spreiden van je vleugels om zo meegeblazen te worden door de wind die digitalisering heet? Eén van de zaken die aangepakt moet worden om up to date te blijven in dit online tijdperk is het doorvoeren van veranderingen binnen de werkplek. Hoe je deze online veranderingen het beste binnen je bedrijf toepast, leggen we van Volbereik je graag uit!

Creëer dé online werkplek

Het is belangrijk dat je als bedrijf up to date blijft en een online werkplek ontwikkelen is een goede manier om dit te doen. Zorg dat je een ICT-specialistisch bedrijf aan de arm neemt die je precies kan vertellen hoe dé online werkplek ingericht dient te worden. Zo zal het voor een internationaal bedrijf ideaal zijn om over de hele wereld te kunnen samenwerken, overleggen en documenten te kunnen delen, zonder dat dit lange wachttijden en haperingen met zich meebrengt. Ook het toepassen van Cloudcomputing binnen het bedrijf zal het online imago van de werkplek verbeteren. Met cloud computing is het mogelijk om servers, applicaties en bestanden beschikbaar te maken via het computernetwerk. Tevens zal een bedrijf met specialisme in ICT oplossingen weten hoe al deze online informatie binnen het bedrijf het beste beveiligd kan worden. Niet onbelangrijk in een wereld waar hackers en cyberaanvallen op de loer liggen.

Go digital met marketing

Naast een update van de bedrijfsprocessen, werkzaamheden en werkplek, is het onder de loep nemen van je huidige marketingactiviteiten niet onverstandig. Online marketing neemt steeds meer de overhand en het old school adverteren verdwijnt uit het straatbeeld. Er zijn diverse online kanalen die je voor jouw business kunt inzetten. Denk aan het Adverteren via Google, het plaatsen van Display ad’s op verwante websites, het inzeteten van YouTube, een update van de huidige website en het laten ontwikkelen van een professionele app voor je website of webshop.

Actief op Social Media

Social Media zal wellicht niet een kanaal zijn voor elke branche, maar veel bedrijven zullen sociale kanalen als Facebook, Linkedin, Instagram en YouTube in kunnen zetten voor het uitdragen van hun missie, visie, acties, vacatures en ontwikkelingen binnen het bedrijf. Selecteer een specifieke doelgroep of verspreid je online advertenties over een grote groep mensen, het is allemaal mogelijk. Genereer meer naamsbekendheid, zorg dat mensen over jouw bedrijf praten en verhoog zo de omzet.