Bereik het maximale

Marketing

Alles gerelateerd aan Marketing

Categorie archief marketing

Wat zijn de voordelen van webmail?

Wat zijn de voordelen van webmail?

Wanneer je een internetaansluiting hebt, dan heb je ook altijd de beschikking over een e-mailadres van je provider. Of je dit gebruikt moet je natuurlijk zelf bepalen, er zijn ook mensen die liever een algemeen mailadres gebruiken van bijvoorbeeld Hotmail of Gmail. Maar het gebruik van het mailadres dat je van je provider krijgt biedt veel voordelen. Je kunt heel eenvoudig het mailadres instellen op je mobiele apparaten zoals een smartphone of tablet. Dankzij deze technologie wordt webmail vandaag de dag minder vaak gebruikt dan vroeger. Maar toch kan webmail voordelen hebben.

Je mail bekijken via een veilige verbinding

Als je onderweg bent dan kun je natuurlijk je smartphone gebruiken om je mail te checken. Maar houd er dan wel rekening mee dat je vaak gebruik maakt van een onveilige verbinding. Dit kan betekenen dat als je een mail leest of beantwoordt, de informatie in verkeerde handen valt. Dat wil je natuurlijk niet als het om vertrouwelijke berichten gaat. Een reclamemail is niet zo spannend, maar een e-mail van je werk met vertrouwelijke informatie, of een bericht van je arts, is een heel ander verhaal. Dan is het veiliger om gebruik te maken van een beveiligde verbinding en in te loggen op je webmail om mail te lezen of te beantwoorden.

Zo log je in op je webmail

Op Online Webmail Inloggen leggen we je uit hoe webmail werkt. Als je gebruik wilt maken van je webmail ga je naar de website van je provider. Inloggen op XS4all webmail doe je dus vanaf de website van deze provider. Je kunt via de webmail gebruik maken van vrijwel dezelfde mogelijkheden als wanneer je een mailprogramma gebruikt. Je kunt ook alle berichten lezen die je hebt ontvangen en verstuurd. Dat komt omdat alle berichten op de server bij je provider blijven staan. Dit systeem heet IMAP en zorgt ervoor dat je mailberichten overal kunt lezen. Vroeger was het zo dat mail bij het ‘binnenhalen’ van de server werd gedownload. Je kon zo’n mail dan alleen lezen op de computer waar je het bericht op had ontvangen.

Webmail kun je wereldwijd gebruiken

Mocht je denken dat het nut van webmail inmiddels wel is achterhaald, vergis je dan niet. Stel je bent ergens waar je geen internetbereik hebt met je smartphone. Maar in het hotel is wel een computer beschikbaar met een vaste verbinding. Dan kun je toch via je webmail het thuisfront laten weten dat alles goed met je gaat. En als je ergens bent waar mobiel internet erg duur is dan kun je webmail gebruiken om contact te houden met iedereen. Tot slot is een wat langer bericht schrijven op een toetsenbord vaak een stuk prettiger dan op je smartphone of tablet. Overigens kun je webmail ook prima gebruiken via de browser op je mobiele apparaat. Ideaal als het geheugen vol zit en je geen ruimte hebt voor een mailprogramma. Webmail is dus nog lang niet overbodig geworden.

 

Metatitel: Maak jij gebruik van de webmail van XS4all?
Metatekst: Op Online Webmail Inloggen leggen we je graag uit hoe webmail werkt en wat de voordelen zijn. Webmail kan in verschillende situaties goed van pas komen.

 

Hoe word je de beste project manager?

Steeds meer bedrijven werken op basis van projecten. Dit klinkt misschien makkelijker dan dat het is. Als projectmanager moet je namelijk overal van op de hoogte zijn en zorgen dat alles soepel verloopt. Hieronder lees je een aantal stappen hoe jij het meest efficiënt te werk kunt gaan als project manager.

Stap 1. Het juiste gereedschap

Voordat je überhaupt begint aan een project als projectmanager is het handig om jezelf te verdiepen in de verschillende tools die beschikbaar zijn. Er zijn meerdere project management software pakketten beschikbaar, waarbij sommige op een specifieke markt gericht zijn. Een goed begin is het halve werk dus kijk goed welke software het beste bij jouw branche en project past.

Stap 2. Het team

Nadat je de juiste software hebt uitgekozen is het zaak om een capabel team samen te stellen. Waarbij iedereen een goede toevoeging is aan het einddoel van dit project. Probeer dus mensen met verschillende achtergronden bij elkaar te zetten zodat iedereen zijn of haar kwaliteiten versterkt worden. Zorg dat je een team bij elkaar hebt dat jij vertrouwd en dat goed samen kan werken.

Stap 3. Taakverdeling

Op een boot kan er ook maar één kapitein zijn dus probeer ook binnen jouw eigen project team de taken zo goed mogelijk te verdelen. Zorg dat het duidelijk is voor iedereen wat er moet gebeuren en wie daar het meest geschikt voor is. Vaak kan dit ook verdeeld worden binnen de door jouw gekozen software. In de door jou gekozen software kan je verschillende dingen afstemmen en kan elke collega inzien wat hij of zij moet doen tijdens het project.

Stap 4. Afronding

Nadat het project is afgelopen is het belangrijk om al het papierwerk ook netjes af te ronden. Facturen moeten worden verstuurd en rapporten moeten worden opgemaakt. Als je een compleet software pakket hebt gekozen zitten er als het goed is project management tools bij inbegrepen waarmee je dit gemakkelijk kunt afronden. Zo hoef je niet zelf aan de slag met Word templates of Excel tabellen. Daarnaast is die facturatie vaak zo afgerond en kan je weer snel aan de slag voor de volgende klant.

 

Agile werken en scrum: de sleutel tot adaptief werken

Succesvolle ondernemingen zijn constant op zoek naar methoden om effectiever, efficiënter en doelgerichter te kunnen werken. Daarvoor bestaan er meerdere methoden die ieder effectief kunnen zijn om deze doelen te bereiken.

Een beweging die echter veel tractie heeft gekregen is die van het agile werken. Dit paraplubegrip betekent in feite dat een onderneming op een dusdanige manier werkt, dat het snel aanpassingen kan maken wanneer de situatie hierom vraagt. Het bedrijf is dus ‘behendig’, de vertaling van agile.

Wat agile werken inhoudt

Agile werken is het snel kunnen aanpassen op de gepresenteerde situatie. Dit kan een nieuwe wens zijn van de klant, andere wetgeving, bevindingen die invloed hebben op eerder gemaakte keuzes en andere situaties die aanpassing vereisen.

In veel gevallen zitten deze veranderingen ook in de markt, innovatie, concurrentie en vraag vanuit de doelgroep. Bedrijven die niet tijdig in staat zijn zich aan te passen, en dus niet agile zijn, dreigen ten onder te gaan. Voorbeelden van toonaangevende bedrijven die niet tijdig in staat waren aanpassingen toe te passen, zijn BlackBerry, Nokia, V&D en recentelijk bijna HEMA.

Door agile te werken kan er snel geschakeld worden, wat kan leiden het overleven van het merk, maar soms ook snelle groei van het merk.

Een methode binnen agile werken die bijzonder vaak wordt toegepast is scrum.

Scrum methode: de basis

Scrum is een werkmethode ontwikkeld in de IT-wereld in de jaren tachtig. Sindsdien is het echter relatief eenvoudig toe te passen in iedere branche. Omdat de beginselen vrij algemeen zijn, is het in veel gevallen niet lastig om scrum toe te passen in de meest uiteenlopende branches en markten.

Bij scrum wordt er gewerkt in relatief kleine scrum teams, vaak niet groter dan tien man. Hierin is een zogenaamde scum master actief (een dienende leider), de scrum product owner (kwaliteitsbewaker product) en het scrum team (verschillende rollen).

Ieder scrum team werkt in zogenaamde sprints, die vaak één tot enkele weken duren. Na afloop van iedere sprint is er een tastbaar resultaat. Bijvoorbeeld een eindproduct of een tussenproduct van de datgene dat het bedrijf produceert of aanbiedt.

Werknemers kunnen de principes van scrum leren bij een gecertificeerde cursus. Afhankelijk van de opleiding die wordt gevolgd, bijvoorbeeld scrum basis of scrum master, ontvangt de deelnemer na een cursus van één of twee dagen een diploma. Een dergelijk diploma is steeds vaker vereist om aan de slag te gaan bij bedrijven, omdat scrum steeds vaker wordt toegepast als werkmethode.

Met deze technologieën bereik je nog meer mensen

Met deze technologieën bereik je meer mensen

Als ondernemer zijnde wil je natuurlijk zoveel mogelijk mensen bereiken met jouw product? Maar hoe doe je dat eigenlijk? Er zijn heel veel manieren ervoor om mensen te bereiken. Maar waarom gebruik je niet de juiste technologie om mensen te bereiken? Dit gaat natuurlijk veel makkelijker en het rendement is ook groter. In dit artikel ga ik verschillende methodes behandelen die jij kan gebruiken om nog meer mensen te bereiken. 

Viral filmpje op social media 

Social media is een groot platform die nog te vaak wordt onderschat. Dagelijks surfen er miljoenen mensen op het internet. Alles wat gedeeld wordt op social media gaat super makkelijk en snel. Als je met jouw onderneming en product of dienst wilt promoten kan je ervoor kiezen om een plan te schrijven voor een video. Als het concept goed is dan kan het zomaar zo zijn dat het door miljoenen mensen worden bekeken. 

Email marketing 

Email marketing is al jaren heel populair. Heb jij een grote of email bestand of ben je bezig om veel emailadressen te verzamelen? Verdiep je dan eens op email marketing. Met email marketing kan je reclame maken door middel van content te versturen via de mail naar je klanten. Let er wel goed op dat je hoogwaardige content levert anders gaan klanten dit vervelend vinden. Als je nog niet zoveel verstand het van email marketing dan kan je bijvoorbeeld een technologie blog bezoeken. Er staan veel handige artikelen op het gebied van marketing en gadgets. 

Blockchain 

Blockchain technologie is een vrij nieuwe en nog onbekende vorm van technologie. Blockchain is een systeem dat wordt gebruikt om gegevens vast te leggen. De gegevens die worden opgeslagen worden als het ware in blokken gezet.  Wil je nog uitgebreidere informatie over deze technologie of over een blockchain app ontwikkelen? Neem dan eens een kijkje op  https://technologie.nl/

 

 

 

Keuzegids administratie methode voor starters

Wanneer je je eigen onderneming begint, krijg je te maken met administratie. Die is verplicht. Geen ontkomen aan. Wanneer je start met een onderneming wil je op dit vlak direct de juiste keuze maken, wat voor systeem ga je opzetten? Dit zodat je in later stadium niet hoeft over te stappen, wat tijd en kosten met zich mee zal brengen. In deze keuzegids geven we je leidraad.

Type en schaal onderneming

Het ligt er helemaal aan wat voor soort onderneming het betreft. En dan met name de beoogde schaal. Indien het gaat om een kleine meer hobbymatige onderneming, dan kun je in principe prima uit de voeten met in principe kosteloze software zoals een Microsoft Word en/of Excel. Dit staat eigenlijk op vrijwel alle laptops wel standaard geïnstalleerd dus extra kosten hoef je niet te maken.

Wanneer je van plan bent een meer serieuze onderneming op been te brengen, dan kun je beter direct kiezen voor een toegewijd professioneel programma. Dit omdat Word en Excel eigenlijk meer algemene software is voor tal van zaken en niet speciaal op maat is ontwikkeld voor Nederlandse administratie en belastingzaken.

Ga je voor professionele software, dan is deze vanaf de grond ontwikkeld voor administratie voor MKB en corporatie Nederland. Daarbij heb je ook support mocht er wat mis gaan. Op dit moment lijkt het wel of er iedere week een nieuwe boekhoudprogramma op de markt komt. Zoveel zijn het er. Zelfboekhouden.org heeft een top 5 online boekhoudprogramma’s vergelijking samengesteld. Een handig beginpunt, want het kaf is reeds gescheiden van het koren. Dan is het een kwestie van smaak. De top vijf programma’s zijn alle in principe excellente administratie tools. Maar welke voor jou het beste zou zijn, dat zal je zelf moeten aanvoelen. Gelukkig hebben die programma’s een optie tot een kosteloze en vrijblijvende proefaccount. Zo kun je het programma voor een paar weken of in sommige gevallen zelfs maanden aan de tand voelen.

Hoe zit het met offline desktop boekhoudprogramma’s? Deze zouden we afraden. Enigszins achterhaald en er kleven vele nadelen aan t.o.v. online opties, lees meer daarover in dit artikel in de comments. Bijvoorbeeld, bij desktop software indien je een computer crash hebt, ben in principe je hele administratie kwijt. De Belastingdienst zal je niet sparen of medelijden met je hebben. Einde onderneming. Daarbij laken offline programma’s automatische koppelingen met andere delen van je onderneming zoals de online facturatie.

Zo realiseer jij een snellere internetverbinding

Niets is zo frustrerend als een trage internetverbinding. Wanneer je muziek streamt, een film kijkt via Netflix of Videoland of een online game als Fortnite speelt wil je dat dit soepel en snel gaat. Haperingen en een wegvallende verbinding zijn niet gewenst. Maar wat kan ik doen aan een trage of onstabiele verbinding? En welke provider biedt het snelste internet op mijn adres? In deze blog vind je een aantal handige en praktische tips.

Achterhaal je huidige snelheid
Gebruik een online speedtest om jouw huidige internetsnelheid te meten. Op het internet zijn er tal van zulke tools. En grote providers als KPN of Ziggo bieden vaak ook zelf een speedtest. Zorg dat je een dergelijke test altijd bedraad doet. Zorg dus dat je met een netwerkkabel rechtstreeks verbonden bent met de modem/router. Dit is het handigste om te doen op een PC of laptop. Is de gehaalde snelheid (veel) lager dan wat in jouw contract staat? Neem dan contact op met de provider.

Problemen met Wifi
In de praktijk zien we vaak dat mensen bedraad een prima snelheid halen. Veel problemen treden op zodra men draadloos gebruik maakt van het internet. Er zijn allerlei soorten Wifi problemen. En op afstand is het vrij lastig om in te schatten wat er bij jou aan de hand kan zijn. Maar toch zijn er een aantal dingen die je sowieso kunt proberen om de snelheid van Wifi te verbeteren.

 Zet de modem/router op een andere plek dan in de meterkast

  • Gebruik een ander kanaal voor Wifi. Dit kan je instellen door in te loggen op de modem. De inloggegevens hiervan staan vaak op de modem.
  • Trage verbinding op de 2e verdieping, op zolder of in de tuin? Maak gebruik van een Wifi-repeater of extender.
  • Maak – indien dat mogelijk is – gebruik van bedraad internet

Wat is de snelste internetprovider?

In Nederland zijn er tientallen verschillende providers. Het aanbod wisselt sterk per woonplaats en wijk. Zo is in het ene gebied alleen ADSl mogelijk, terwijl in een ander gebied ook kabel en/of glasvezel beschikbaar is. Om te achterhalen welke providers op jouw adres beschikbaar zijn kan je het beste gebruik maken van een vergelijkingswebsite zoals internethunter.nl. Hier vul je eenvoudig jouw postcode en huisnummer in. Het systeem herkent vervolgens direct welke providers er beschikbaar zijn, en wat de kosten zijn. Je kunt daarbij uiteraard wensen doorgeven zoals bellen/tv, gewenste snelheid en type verbinding.

De voordelen van een scootmobiel

Misschien wel de belangrijkste reden om te kiezen voor een scootmobiel is uiteraard de vrijheid om lekker op pad te kunnen gaan. Maar er zijn nog veel meer voordelen aan het in huis halen van een scootmobiel. Wij zetten de voor- en nadelen op een rijtje.

  1. Geen rijbewijs nodig

Misschien een open deur maar toch belangrijk om te benoemen. Om een scootmobiel te gebruiken heeft u geen rijbewijs nodig. U bent vrij om te gaan en staan waar u wilt met een scootmobiel. Houd uiteraard wel rekening met het andere verkeer en houdt de verkeersregels in acht.

  1. Sociale contacten makkelijk te onderhouden

Door het gebruik van een scootmobiel is het gemakkelijker om de deur uit te gaan. Een lekker kopje koffie bij een vriend of vriendin of langsgaan bij de (klein-)kinderen, het ligt allemaal binnen handbereik. Het is comfortabel van A naar B verplaatsen, tegenwoordig zijn scootmobielen goed uitgerust met zachte kussentjes en bijvoorbeeld een mand voor spullen.

  1. Zelfverzekerd op pad

Doordat de moderne scootmobiel gebruik maakt van verschillende technische snufjes is het besturen een eitje en navigeert u gemakkelijk door de straten. Stoepje op, stoepje af, is geen probleem doordat de wielen meebewegen.

De nadelen van het rijden in een scootmobiel:

 

  1. Snelheid

Een scootmobiel gaat niet zo snel, met een maximale snelheid van 20 kilometer per uur en gemiddelde snelheid van 12 kilometer per uur bent u sneller van A naar B in een auto. Dit is iets om rekening mee te houden, uiteraard kunt u er ook voor kiezen om een opvouwbare scootmobiel in de auto mee te nemen voor op locatie.

  1. De accu

Daarnaast moet er rekening gehouden worden met de accu duur. Dit verschilt per scootmobiel. Het is belangrijk om de scootmobiel altijd op te laden zodat deze altijd klaar is voor gebruik. Daarnaast is het van belang om gedurende de dag in de gaten te houden hoe vol de accu nog zit, zo komt u niet stil te staan onderweg.

  1. Scootmobiel mee op vakantie

Een scootmobiel meenemen op vakantie kan ook nog een probleem op zich zijn. Het zijn vaak grote apparaten en niet makkelijk te tillen. Een oplossing hiervoor zou een opvouwbare scootmobiel kunnen zijn of het laten aanpassen van de auto.

 

Houd deze voor- en nadelen in gedachten tijdens het kopen van een scootmobiel en u bent klaar om op pad te gaan!

 

Zo vindt u een geschikte ethical hacker

Het is knap lastig in deze tijd om een ethische hacker te vinden. Een vacature voor een certified ethical hacker is gemiddeld na zestig dagen pas vervuld. Hoe kies een goede hacker? In dit artikel staan tips zodat je snel aan personeel komt!

Biedt trainingen en opleidingsmogelijkheden aan

Potentiële werknemers vinden ontwikkelingsmogelijkheden ontzettend belangrijk. Door een keer in de maand bezig te zijn met een persoonlijk ontwikkelingsplan krijg je ook in de gaten of iemand blij is met de baan en voldoende wordt uitgedaagd. Vraag naar zijn ambitie! De werknemer wil natuurlijk ook professioneel vooruitgang kunnen boeken. Diploma’s, bijvoorbeeld als certified ethical hacker, zijn enorm belangrijk.

Het belang van een goed netwerk

Contacten met mensen en bedrijven in het netwerk is belangrijk om te blijven vernieuwen. Een voorbeeld is dat je contact legt met hogescholen en universiteiten, zodat je kennis kunt blijven uitwisselen. Door een samenwerking aan te gaan kan je van invloed zijn op het curriculum, kan je stagiaires aannemen die later vaste krachten kunnen worden.

Goede secundaire arbeidsvoorwaarden

Dit spreekt uiteraard voor zich. Zeker ICT’ers hechten veel waarde aan zelfstandigheid. Het is daarom aan te raden thuiswerken mogelijk te maken. Zo kunnen ICT’ers zelf bepalen waar en wanneer zij werken.

Biedt voldoende uitdaging

Zeker certifified ethical hackers stellen hogen eisen aan hun toekomstige baan. Zij zoeken namelijk een functie waar zij echt veel uitdaging krijgen! Voor werk waar zij geen uitdaging voor krijgen komen zij niet in beweging.

Benader ICT’ers via LinkedIn

Het is super belangrijk dat je de juiste kanalen kiest om ICT’ers te werven. Websites als Indeed en LinkedIn zijn goede platformen om aan certified ethical hackers te komen. Facebook en Twitter zijn meer geschikt om enkel interesse te wekken.

Schakel je eigen personeel in!

Je kan natuurlijk ook je eigen IT-personeel inzetten. Door gebruik te maken van hun netwerk kom je in contact je potentiële medewerkers die je anders met moeite bereikt.

Ja, het is mogelijk om aan ICT’ers te komen

Kortom, er zijn voldoende mogelijkheden om aan personeel te komen. Is het echt lastig? Dan kan een recruitmentbureau het werk voor je uit handen nemen. Dan moet het goedkomen!

Tips voor het implementeren van een multichannel strategie

Anno 2019 heb je als ondernemer vast wel eens van de term multichannel strategie gehoord. Voor degene die het nog nooit voorbij hebben zien komen. Een multichannel staat voor meerdere verkoopkanalen die wel of niet op elkaar afgestemd kunnen zijn. Door een multichannel strategie te implementeren geef je consumenten de optie om producten online of in een fysieke winkel te kopen. Uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek blijkt ook dat consumenten steeds meer online winkelen. Daarom is het bijna cruciaal dat je als ondernemer een webshop hebt. De meeste bedrijven volgen deze trend ook en er verschijnen steeds meer webshops. De consument kan van alles bestellen op het internet, of het nou gaat om kleding of het bestellen van boodschappen. Heb jij nog geen multichannel strategie? Lees dan deze tips om het te implementeren.

Van offline naar online

De eerste stap om te onderzoeken wat jouw klanten willen. Kopen voornamelijk ouderen producten in jouw winkel? Dan is het een goed idee om eerst een survey te houden om te achterhalen of jouw klanten wel producten online willen kopen. De tweede stap is om een webshop op te zetten. Hiervoor kan een webbouwer ingehuurd worden die gespecialiseerd is in het maken van websites. Verder is het belangrijk dat bij het maken van een website een goede webhosting service uitgekozen wordt. Een hosting service is de basis voor een goed werkende webshop. Wanneer de webshop online staat, moet het natuurlijk gepromoot worden. Dit kan via mond-tot-mond reclame of via online marketing.

Crosschannel

Het implementeren van een multichannel is relatief simpel omdat het gaat om twee verkoopkanalen. Een Crosschannel gaat net iets verder dan een multichannel. Via een crosschannel kunnen consumenten producten bestellen in de webshop en in de fysieke winkel ophalen. De verkoopkanalen zijn hierbij op elkaar afgestemd. Wanneer de webshop goed loopt, kan je als ondernemer ervoor kiezen om over te gaan op een crosschannel strategie.

Waarom je nog steeds offline marketing moet inzetten

Er zijn twee soorten marketing: online- en offline marketing. De laatste jaren wordt er steeds meer tijd en geld besteed aan online marketing, maar toch is offline marketing ook nog steeds erg belangrijk. Een combinatie van beide is het beste. Althans, als jouw doelgroep ook online te bereiken is. De benadering van de doelgroep is afhankelijk van waar je deze groep kan bereiken. Ook is het van belang om goed te onderzoeken wie je doelgroep is. De gebruiker hoeft namelijk niet direct de doelgroep te zijn. Denk maar eens aan babykleding.

In dit artikel geven we je 3 redenen waarom offline marketing nog steeds erg belangrijk is.

Je wordt onthouden

Bij een online benadering word iemand vaak samen met duizenden anderen benaderd. Een advertentie die diegene op een website ziet, zien anderen ook. Doordat een bezoeker zoveel advertenties ziet en deze niet altijd relevant zijn is de kans groot dat je niet onthouden wordt. Bij een offline benadering door bijvoorbeeld het geven van een visitekaartje word je onthouden. Iemand neemt het kaartje mee en wellicht ligt deze weken in de woning van de ontvanger. Zo wordt deze persoon continu herinnert aan de ontmoeting.

Het vertrouwen winnen

Een offline benadering is vaak persoonlijk. Online zijn tegenwoordig erg veel methodes waarmee een groot aantal personen benaderd kan worden. Ook deze groep is te selecteren waardoor de doelgroep gericht benaderd kan worden. Toch is het geen persoonlijke benadering. Wanneer er wordt gekeken naar de verschillende marketingmiddelen blijft mond-tot-mond reclame één van de beste middelen. Dit komt ook weer door het vertrouwen dat je hebt in een bekende. Wanneer zijn/haar ervaring goed is met een bedrijf, product of dienst vertrouw je diegene.

Het gaat vaak om de beleving

De producten die je in een fysieke winkel kan kopen kan je vaak ook online bestellen. Het aanschaffen van een product in een winkel gaat niet alleen om de aanschaf van het product, het gaat ook om de hele beleving er om heen. In een warenhuis zie je vaak dat er meerdere zintuigen worden geprikkeld. Je kan er bijvoorbeeld ook lunchen.