Bereik het maximale

Marketing

Alles gerelateerd aan Marketing

Categorie archief marketing

Verhoog je sales met een proactieve live chat

Klantgericht werken is ontzettend belangrijk. Heb je een website of webshop waar je je diensten of producten online aanbiedt? Dan kan een live chat daarbij niet ontbreken. Niet elke klant heeft tijd of zin om te wachten op een antwoord van de klantenservice. Een chat is hierbij een efficiënte oplossing. Geef je klant snel die antwoorden die hij of zij nodig heeft.

Wat is een live chat?

Een live chat is een klantenservice software die je op je website kan plaatsen. Je kunt hiermee de vragen van je klanten beantwoorden in real time. Komt een klant ergens niet uit, heeft de klant hulp nodig of iets te melden, dan kunnen ze een bericht sturen in de chat. De eigenaar van de website krijgt vervolgens een melding van dit bericht. Je kunt er ook voor kiezen om een chatbot te implementeren. De chatbot praat eerst met de klant. Als de bot geen antwoord kan geven, wordt de klant alsnog verbonden met een menselijke medewerker in de live chat. Een chatbot is erg handig als je niet genoeg capaciteit hebt of je de klant snel hulp wilt bieden. Hierdoor houd je als website eigenaar veel tijd over voor andere werkzaamheden.

Het installeren van een live chat

Als bedrijf kun je kiezen voor een live chat plugin. Wanneer je deze installeert, zal er een knop verschijnen op de website. Je kunt er ook voor kiezen om een extra bericht te laten verschijnen. Hierdoor trek je de aandacht van een potentiële klant en kunnen klanten de tool ook eerder zien. Je kunt er ook voor kiezen om zelf een chat te programmeren. Dit is een complexe klus voor de development afdeling en het kost veel tijd. Deze uren moet je uitbetalen aan je IT-medewerkers. Je kunt ook voor een eenvoudige weg kiezen en voor een plugin kiezen.

Let op de tone of voice

Bij het installeren van de live chat op je website zijn er een aantal dingen waar je op moet letten. Denk allereerst goed na over de tone of voice. Hoe wil je je klanten aanspreken? Ga je voor een formele tone of voice of juist voor een enthousiaste en persoonlijke toon? Zorg dat dit overeenkomt met de rest van je marketing op andere platforms. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen om emoticons te gebruiken in de chat.

Een live chat implementeren

Vergeet niet dat je rekening moet houden met extra werkzaamheden wanneer je een live chat implementeert. Heb je al een helpdesk team voor de klantenservice? Om ze over te zetten van het beantwoorden van de telefoon of mail naar het beantwoorden van de live chat is er enige training nodig. Dit is zeker de moeite waard, want de chat zal je op de langere termijn veel tijd gaan besparen. Leer je personeel hoe ze met diverse vragen en situaties om moeten gaan en zorg dat ze comfortabel en zelfverzekerd zijn met hun nieuwe functie en bijpassende taken.

Wat kan een online marketingbureau en social advertising voor je onderneming betekenen?

Ben jij een ondernemer en is het tijd om online meer geld te gaan verdienen met je bedrijf? Dan is het belangrijk om een online marketingstrategie op te stellen, waarmee je meer (potentiële) klanten bereikt en je onderneming online meer naamsbekendheid krijgt. Hoe meer mensen van je bestaan afweten, des te meer omzet en winst je kunt gaan draaien. Hoe krijg je de online zichtbaarheid van je onderneming op peil? In deze blog lees je op welke manier jij je online marketing uit handen kunt geven en wat social advertising inhoud en wat de voordelen ervan zijn.

Op welke manier kun jij je online marketing uit handen geven?

Lijkt het je wel wat om meer tijd voor je onderneming over te houden én tegelijkertijd meer naamsbekendheid en conversies binnen te halen? Dan kan Online marketing bureau Groningen je op dat gebied volledig ondersteunen. Geef je online marketingwerkzaamheden uit handen en bekijk meteen welke resultaten het online marketingbureau voor je kan behalen. De tijd die je overhoudt kun je in andere belangrijke zaken rondom je onderneming steken! Soms werkt het heel fijn om met kennispartners samen te werken, aangezien zij een frisse blik op je bedrijf kunnen werpen en met nieuwe marketing ideeën kunnen komen.

Wat houdt social advertising in en wat zijn de voordelen ervan?

Heb jij weleens van social advertising gehoord? Niet? Dan is het belangrijk dat jij je er als ondernemer toch eens in gaat verdiepen. Social advertising is namelijk een interessante manier om meer betalende klanten voor je bedrijf te kunnen genereren. Social advertising houdt het adverteren op social media platformen in. Denk hierbij aan advertenties op Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn en Twitter. Door deze sociale kanalen te gebruiken, kun je in één klap meer mensen bereiken. Dit is erg interessant op het moment dat jij je doelgroep landelijk, maar ook internationaal met je bedrijf in contact wil brengen. Het internet maakt de wereld kleiner, maar je kansen groter.

Wanneer je op social advertising begint in te zetten, krijg je met een aantal voordelen te maken. Allereerst is je bereik dus in één klap veel groter, kun jij je doelgroep over heel de wereld bereiken en krijg je de kans om die personen te targeten, zodat zij je advertenties te zien zullen krijgen. Daarnaast kun je de resultaten makkelijk meten en kun je met de informatie die je daaruit wint een betere strategie bepalen, waardoor je nog meer omzet zal draaien.

Ultimaker printers voor allerlei doeleinden

De Ultimaker 3D printer is gemakkelijk te gebruiken voor allerlei doeleinden. Dit is op verschillende manieren mogelijk. Zo is er gemakkelijk mee te ontwerpen. Daar is de 3D techniek zeer geschikt voor. Al is het ook mogelijk om prototypes ermee te maken. Daardoor is er op een innovatieve manier te werken veel verschillende branches. Het is gemakkelijk mogelijk om er op verschillende manieren gebruik van te maken. Dit maakt het werken met de printer dan ook alleen maar interessanter. Er is voor veel verschillende doelgroepen voordeel van de innovaties te hebben. Dat maakt het nog interessanter.

Werken aan de ontwerpen
De Ultimaker inzetten om te ontwerpen kan op allerlei manieren. Zo zijn de 3D printers van deze fabrikant terug te vinden op veel ontwerpafdelingen van bedrijven. Al wordt ook door ontwerpers die op eigen naam werken mee aan de slag gegaan. Daarnaast is het ook zo dat er veel onderwijs wordt verzorgd met deze printers tegenwoordig. Het is goed om te weten dat met deze modellen is te voldoen aan de wensen en eisen van de moderne tijd. De printers moeten vernieuwende ontwerpen kunnen maken. Daarvoor zijn de modellen van deze fabrikant zeker geschikt gemaakt.

De printer als hulpmiddel
Het werken met de Ultimaker 3D printers is op verschillende manieren mogelijk. Het is bijvoorbeeld niet alleen zo dat er ontwerpen mee gemaakt kunnen worden. De printers zijn ook goed als hulpmiddel te gebruiken. Bijvoorbeeld om een passtuk te maken voor een verder ontwerp. Of om te gebruiken voor het vervaardigen van speciaal gereedschap. Het is mogelijk om de printer dus op verschillende manieren in te zetten en zo het maximale resultaat te bereiken. Dat maakt het ook wel zo gemakkelijk om ermee te werken voor allerlei verschillende doeleinden. De printers hebben zo een grote meerwaarde voor iedereen.

Altijd op zoek naar vernieuwing
Aan de slag gaan met de Ultimaker printer blijft ook voortdurend uitdagend. Dat is onder andere te danken aan de visie van de fabrikant. Die komt voortdurend met vernieuwingen aan de modellen. Daardoor is het gemakkelijk mogelijk om de 3D printers voortdurend voor nieuwe doelen in te zetten. De gebruikers hebben de mogelijkheden om de werkwijze en de eindproducten steeds verder te verbeteren. Daardoor is het gemakkelijk mogelijk om er creatief mee aan de slag te gaan. Dit kan in de moderne maatschappij een belangrijke factor zijn. Het is dan ook belangrijk om hier voortdurend aan te werken.

VoIP is de vervanger van ADSL en ideaal voor een thuiswerksituatie

De wereld van de zakelijke telefonie is de laatste tien tot twintig jaar in zeer rap tempo veranderd. Vroeger werd er vooral gebruik gemaakt van ADSL-lijnen op kantoor met daarbij een fysieke telefooncentrale op locatie met kabels van hier tot China die bij elke bureauverplaatsing of herinrichting omgelegd moesten worden.

 

Tegenwoordig wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van VoIP, een afkorting die staat voor Voice over IP, wat zoveel betekent als bellen via het internet. Deze manier van zakelijke telefonie is ontzettend interessant voor zowel de werknemer, de werkgever als de klant en wordt nog aantrekkelijker in de huidige samenleving waarin we massaal vanaf huis werken.

 

Met een internetverbinding bedien je de bedrijfstelefoon vanaf overal ter wereld

Thuiswerken is door de Covid crisis in een stroomversnelling geraakt. Er zijn nog maar weinig bedrijven die niet een (gedeeltelijke) thuiswerkoptie aanbieden aan hun werknemers. Natuurlijk zijn naast alle voordelen aan het thuiswerken er ook een aantal uitdagingen die overwonnen moeten worden.

Leestip: Doorverbinden naar vast of mobiel | Doorschakelnummer

 

De werknemer moet in veel gevallen de bedrijfstelefoon kunnen beantwoorden en bedienen vanuit huis zonder dat de klant hier hinder van ondervindt en dezelfde service ontvangt. Met een VoIP oplossing is de telefooncentrale toegankelijk vanaf overal zolang er een werkende internetverbinding is. De werknemer kan de telefoon vanuit huis opnemen via een laptop en een headset en de kwaliteit van het geluid is in veel gevallen zelfs beter dan bij ADSL.

 

VoIP stukken goedkoper dan ADSL

ADSL is een relatief dure vorm van telefonie wat vaak al een reden vormt voor veel ondernemers om naar andere alternatieven te kijken. VoIP werkt op basis van vaste, vaak maandelijkse kosten. Dit zorgt direct al voor een significante kostenbesparing zonder in te boeten op de kwaliteit of de dienstverlening.

 

Uitgelicht: https://www.belfabriek.nl/artikelen/010-nummer-aanvragen

 

Sterker nog, met een VoIP oplossing heb je als bedrijf vaak tal van mogelijkheden om de klantervaring via de telefoon te verbeteren door het gebruik van computergestuurde voice recordings en zelf ingestelde keuzemenu’s die de klanten nog sneller antwoord biedt op alle vragen of doorschakelt naar de juiste afdeling.

Werk-privé balans bewaken bij het thuiswerken

In de huidige periode werken veel werknemers al geruime tijd thuis. Voor sommigen zal dit een uitkomst zijn: zij kunnen in de rust van hun eigen huis beter functioneren. Anderen missen juist de structuur en de gezelligheid van het werken op kantoor. Ook in deze tijd, of misschien wel juist in deze tijd, is het belangrijk om de werk-privé balans van je werknemers goed in de gaten te houden. Dit voorkomt problemen op het gebied van stress en functioneren, en kan zelfs een burn-out voorkomen. Een professionele coach kan werkgever en werknemer hierbij ondersteunen. Hij of zij brengt problemen en kansen in kaart, en neemt zowel persoonlijke factoren als bedrijfsbelangen mee in een advies.

Hoge werkdruk heeft grote gevolgen

Af en toe een beetje werkdruk of stress zal geen grote problemen opleveren, maar een werkdruk die structureel te hoog is, kan tot serieuze gezondheidsproblemen leiden. Vermoeidheid, depressieve gevoelens en een burn-out zijn enkele psychische problemen die kunnen optreden, maar ook lichamelijke kwalen als hart- en vaatziekten, hoofdpijn en rugklachten kunnen bij een te hoge werkdruk de kop op steken. Dit is voor zowel werkgever als werknemer nadelig en ongewenst. Het werkplezier, de creativiteit en de productiviteit nemen af, de werksfeer wordt slechter en het ziekteverzuim stijgt. Om maar over de gevolgen voor de werknemer te zwijgen. een stijging in de cijfers van het ziekteverzuim en het risico op bedrijfsongevallen neemt toe. Werkdruk coaching kan helpen om de werkdruk in kaart te brengen, en heeft veel voordelen voor beide partijen.

Wat kan de werk-privé balans beïnvloeden?

Werk- en privé omstandigheden kunnen een wisselwerking op elkaar hebben. Door gebeurtenissen in het privéleven kan het zijn dat de werknemer tijdelijk minder goed functioneert. Denk bijvoorbeeld aan minder productiviteit door een emotionele gebeurtenis, of een mindere belastbaarheid door zorgplicht in de familie. Andersom kan een nieuwe functie de behoefte aan structuur in zowel werk als privé ook doen toenemen. Het is belangrijk om te kijken naar de effectiviteit op het werk en hoe dit zich verhoudt tot het privéleven. Interventies op beide gebieden kunnen wenselijk zijn. Een goede werk-privé balans is ten alle tijden het doel.

Is een refurbished telefoon net zo goed als een nieuwe?

 

Met een refurbished telefoon kun je een hoop geld besparen. Refurbished smartphones zijn namelijk een stuk goedkoper dan nieuwe telefoons. Maar zijn deze toestellen net zo goed als een ongebruikt toestel? Die vraag krijgen we regelmatig. Daarom gaan we in dit artikel dieper in op de vraag of een refurbished smartphone net zo goed is als een nieuwe telefoon.

Wat betekent refurbished?

Als we de term refurbished letterlijk gaan vertalen, dan is de vertaling “gereviseerd”. Maar dat zegt misschien nog steeds niet zoveel. Eigenlijk is een refurbished telefoon niets meer dan een gebruikte telefoon. Het toestel heeft dus al een eigenaar gehad en wordt weer opnieuw aangeboden aan de consument. Toch hebben veel mensen het idee dat refurbished niet kan tippen aan de kwaliteit van een nieuw toestel. Maar daar zijn wij het niet helemaal mee eens. Waarom niet?

Volledige controle

Voordat een refurbished telefoon opnieuw wordt aangeboden, wordt deze eerst volledig gecontroleerd. Onderdelen worden vervangen waar nodig en pas wanneer het toestel aan de eisen voldoet, krijgt deze de stempel refurbished. Aan de buitenkant kan het inderdaad zo zijn dat je wat gebruikerssporen ziet, maar aan de binnenkant is in principe helemaal niks mis mee. Daarom zijn wij van mening dat refurbished een ideale oplossing is als je niet teveel geld wilt uitgeven aan een nieuwe telefoon.

Bespaar tot honderden euro’s

Het grote voordeel van refurbished is dat je hiermee tot honderden euro’s kunt besparen ten opzichte van een nieuwe telefoon. Neem bijvoorbeeld de iPhone X. Nieuw kost dit toestel al gauw ruim €800,-. Een refurbished iPhone X is al verkrijgbaar vanaf €379,-. Je bespaart dus meer dan 50%. Van dat geld kun je een hoop andere leuke dingen doen of halen. 

Waarom kiezen voor refurbished en niet voor tweedehands?

Een toestel dat al een eerdere eigenaar heeft gehad lijkt wellicht op een tweedehands telefoon, maar toch zitten hier grote verschillen in. Een refurbished telefoon is volledig gecontroleerd en onderdelen zijn vervangen waar nodig. Een tweedehands toestel is niet gecontroleerd en je weet dus niet in welke staat het toestel zich bevindt. Bovendien krijg je bij aankoop van een refurbished telefoon over het algemeen 24 maanden garantie. Die garantie heb je niet wanneer je een tweedehands telefoon koopt.

Ga voor groen

Een ander groot voordeel van refurbished is dat het een groene keuze is. Het maken van een nieuwe telefoon kost 16kg aan CO2. Zoals je misschien wel weet is de CO2 uitstoot een groot probleem. Doordat je kiest voor refurbished, hoeft er geen nieuw toestel geproduceerd te worden. Je bespaart hierdoor 16kg aan CO2. Hoe groter de vraag naar refurbished wordt, hoe minder CO2 uitstoot, hoe beter dit is voor het milieu. 

black android smartphone on white table

De voordelen van het kopen van een occasion

Het kopen van een occasion is erg populair in Nederland. De occasion wordt vaak verkozen boven een volledig nieuwe auto. Er zitten dan ook erg veel voordelen aan de keuze voor een occasion verbonden. Een auto kopen is vaak een grote uitgave, daarom is het belangrijk je goed in het proces te verdiepen, alvorens de aanschaf gedaan wordt. Er zal een keuze gemaakt moeten worden tussen een nieuwe, bijna nieuwe of gebruikte auto. In dit artikel lichten we een aantal voordelen uit van zowel het kopen van een nieuwe auto, als van een occasion. 

De voordelen van een occasion kopen

Het kopen van een occasion heeft veel voordelen. Het grootste voordeel van een occasion is de lagere prijs. Er is een groot prijsverschil tussen nieuwe auto’s en occasions. Daarnaast is een belangrijk voordeel dat de occasion niet zo’n groot waardeverlies kent als een nieuwe auto. Een nieuwe auto verliest namelijk direct een groot deel van zijn waarde op het moment van aanschaf. Bij de aanschaf van een occasion is dit niet het geval. Uiteraard verliest de auto wel waarde, maar het grootste waardeverlies vindt plaats in de eerste jaren. Een ander voordeel van de occasion is  dat het mogelijk is om auto’s in alle uitvoeringen te kopen, je bent niet gebonden aan de meest recente uitvoering. Misschien bevalt een ouder model meer dan het nieuwste model. De keuze in occasions is enorm en divers. Het is uiteraard ook mogelijk om een bijna nieuwe auto te kopen, een occasion hoeft niet altijd jaren oud te zijn. 

 

Een nieuwe auto kopen 

Het kopen van een volledig nieuwe auto, heeft ook een aantal grote voordelen. Allereerst heb je de mogelijkheid om zelf te beslissen over de specificaties van de auto. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de kleur, het aantal deuren en air conditioning. Een ander voordeel van het kopen van een nieuwe auto is dat er geen zorgen hoeven te zijn over de geschiedenis van de auto. Daarnaast beschikken nieuwe auto’s vaak over de nieuwste technologie en de waarde hiervan moet niet onderschat worden. Dit kan bijvoorbeeld enorme verbeteringen qua zuinigheid en veiligheid met zich meebrengen. 

 

De keuze tussen een nieuwe auto en occasion

Er zitten voordelen aan het aanschaffen van zowel een nieuwe auto, als van een occasion. De uiteindelijke keuze zal beïnvloed worden door persoonlijke  voorkeuren. Er wordt vaak gekozen voor een occasion. Deze kan bijvoorbeeld gekocht worden bij een auto dealer. Dit geeft een stuk zekerheid en garantie. Verzamel altijd veel informatie en tips, alvorens over te gaan tot de aankoop van een occasion of nieuwe auto.

Hoe maak je een goede indruk met je bedrijfspresentatie?

Hoe maak je indruk op je klanten? Met een goede, duidelijke bedrijfspresentatie. Een powerpoint maken kan heel lastig zijn. Je presentatie moet dus professioneel zijn. Inhoudelijk sterk en met duidelijke communicatie en lichaamstaal. Je hebt een goede presentatie nodig om je klanten zich aan jou te laten binden. Door middel van een presentatie kan je jouw potentiële klanten ervan overtuigen dat jouw product is wat ze nodig hebben. Om een goede indruk te maken met je presentatie moet je presentatie goed zijn en een goede presentatie bestaat uit verschillende factoren.

Inhoud, techniek, het ontwerp en natuurlijk de communicatie. Zonder een goede communicatie kan je je boodschap niet goed overbrengen. Lijkt een goede bedrijfspresentatie je nou te lastig om zelf te maken? Wil je een bedrijfspresentatie laten maken? Er zijn genoeg experts die je hierbij kunnen helpen.

De 4 aspecten van een goede bedrijfspresentatie

Inhoud: Je moet goed weten aan wie je de presentatie geeft. Misschien beschikken ze nog niet over zoveel kennis als je denkt over je product. Het zou zonde zijn als je presentatie inhoudelijk sterk is maar dat je publiek en niks van snapt. Voordat je begint met het maken van je presentatie is het goed om na te denken over wat de inhoud van de presentatie moet worden. De structuur is ook belangrijk. De vraag: “Waarom geef ik deze presentatie?” kan je inzicht geven over de structuur van je presentatie.

Techniek: Welke techniek ga je gebruiken in je presentatie? Zoek van tevoren uit wat voor technieken je nodig hebt. Dit kan gaan om bepaalde software of apparatuur. Het is natuurlijk niet praktisch dat je op het laatst erachter komt dat je een speciale kabel nodig hebt om je laptop te koppelen aan het scherm. Kies je voor een interactieve presentatie of een presentatie in een verhaalvorm? Door middel van deze vraag kun je al een beetje achterhalen wat voor techniek je nodig hebt. Bij een interactieve presentatie heb je waarschijnlijk meer software nodig. Of je wilt natuurlijk veel indruk maken met je chronologische presentatie door bepaalde dingen te laten zien.

Ontwerp: Hoe ga je je presentatie vormgeven? Is er een template beschikbaar? Zo niet dan moet je hier rekening mee houden. Het maken van de presentatie duurt dan natuurlijk langer. Wees er zeker van dat alles in je presentatie zit en dat niks ontbreekt.

Communicatie: Zonder goede communicatie komt je boodschap niet over. Sta rechtop en spreek duidelijk. Niet te snel praten. Neem desnoods een kleine pauze na een zin. Dit is goed voor jou en voor het publiek. Hierdoor heeft het publiek de tijd om de informatie op zich te nemen. Er zijn nog talloze tips voor een goede communicatie op het internet. Is je communicatie niet zo goed? Dan is het verstandig om hier eens goed naar te kijken.

De voordelen van je eigen dashboard ontwerpen

Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van Power BI. Power BI is een programma van Microsoft, waar je veel handige dingen mee kunt doen. Het is een gebruiksvriendelijk programma, waarmee je veel inzichten binnen jouw bedrijf, of het bedrijf waar jij werkt, kunt krijgen. Wil je weten wat de voordelen zijn van Power BI, waarom het handig is om een eigen dashboard te ontwerpen en hoe je dat kunt leren? Weet je nog niet wat power BI is? Informeer naar een power bi training en lees snel verder!

Wat is Power BI?

Power BI is een programma, dat bepaalde data omzet in een overzichtelijk resultaat. Data verzamelen is heel belangrijk. Dat wist jij als bedrijf waarschijnlijk al. Wat doe je vervolgens met die data? Het is eigenlijk de bedoeling, dat je als bedrijf gaat groeien. Hoe doe je dat? Het programma Power BI, helpt jou daarbij. Je kunt heel gemakkelijk van data, een grafiek of schema maken. Power Bi zorgt er dan voor dat dit er visueel aantrekkelijk uitziet en dat je snel en overzichtelijk kan zien wat er speelt binnen jouw bedrijf.

Een power BI dashboard is een onderdeel van het programma. Het is eigenlijk één scherm, waarin je een hoop verschillende grafieken en schema’s kunt zien. Deze grafieken en schema’s werken samen. Ze staan in verbinding met elkaar en vertellen zo een verhaal.  Met die informatie kun je precies zien hoe jouw bedrijf er voor staat. Wat zou je eventueel nog anders kunnen doen? Hebben misschien bepaalde acties in het verleden geholpen met dit probleem? Dit kun je allemaal zien, als je overzichtelijke grafieken en schema’s hebt.

De voordelen van Power BI

Power BI wordt vaak gezien als gebruiksvriendelijk. Zo zijn rapporten en dashboard heel makkelijk te delen. Je kunt ook snel en makkelijk leren hoe je een rapport of dashboard maakt. Daarnaast kun je overal en altijd bij jouw gegevens. Heb je dus een rapport of dashboard gemaakt, wat je onderweg even wilt gebruiken? Geen probleem!

Daarnaast vinden veel bedrijven dat Power BI een goede vervanging is voor dure licenties. Power BI heeft veel mogelijkheden en is een erg breed programma. Andere programma’s, zijn misschien niet zo breed. Dan moet je betalen voor misschien wel drie verschillende programma’s, voordat je hetzelfde effect met Power BI krijgt.

Een power BI dashboard maken

Wanneer je over het programma Power BI beschikt, is het handig om zelf ook een dashboard te kunnen maken. Zoals al gezegd, is dat niet al te moeilijk. Het is niet zo dat je een expert hoeft te laten komen om een mooie en professionele dashboard te maken. Dat kan jij al heel makkelijk zelf. Je hoeft alleen maar te weten hoe je dat doet.

Weet je nog niet hoe je dit je eigen kunt maken? Zoek bijvoorbeeld naar leer power BI en je vindt genoeg informatie over het onderwerp. Je kunt, door bijvoorbeeld het volgen van een training, leren hoe je een dashboard maakt. Deze trainingen zijn vaak niet te lang en hebben een goede prijs. Dit komt, omdat het helemaal niet heel moeilijk is om jouw eigen dashboard te maken. Het is alleen wel handig, als iemand je uitlegt hoe de dingen moeten. Iemand die er net even wat meer verstand van heeft. Die persoon kan jou een duwtje in de rug geven. Je leert dan precies hoe alles werkt en krijgt handige tips die je kan gebruiken. Zo kun jij binnen no-time, zelf aan de slag!

 

Waarom een gebruiksvriendelijke website meer klanten oplevert

Al jaren wordt er online gepredikt dat een gebruiksvriendelijke website zorgt voor meer conversie uit je website en dat zoekmachines hier ook meer en meer aandacht aan besteden. Nu zal dat laatste onderdeel dit jaar helemaal tot uitdrukking komen doordat de Core Web Vitals een belangrijke rol gaan spelen in de SEO wereld. Een goede gebruiksvriendelijke website in de ogen van zoekmachines zorgt dus voor meer bezoekers en meer bezoekers kunnen automatisch ook omzet opleveren. Althans de kans is groter. Daarnaast kun je natuurlijk ook de conversie verhogen van je website en je huidige bezoekers, maar als je beide kunt verhogen door in te zetten op de meest gebruiksvriendelijke omgeving heb je daar nog meer profijt van.

Wat is een gebruiksvriendelijke website?

Het laten maken van een gebruiksvriendelijke website heeft vele voordelen. Maar wat maakt een website nu gebruiksvriendelijk? In grote lijnen zijn er 3 belangrijke facetten die hierin een rol spelen:

  • Website-navigatie: kun je alles eenvoudig vinden op de website? Is er een zoekfunctie aanwezig? Als je de websitestructuur bekijkt, is deze dan duidelijk en overzichtelijk en kun je alles goed vinden vanuit de hoofdnavigatie?
  • Website snelheid: Eén van de grootste, misschien zelfs wel de allergrootste, irritatiefactor op een website is de snelheid. Helemaal in de huidige tijd is dit een belangrijk onderdeel van je website. Doordat het niveau erg hoog ligt op dit vlak, kun je niet achterblijven. Heeft je concurrent dit wel op orde en jij niet? Dan ga je zowel bezoekers teleurstellen en irriteren als minpunten krijgen binnen zoekmachines.
  • Mobile responsiveness: Het gebruik van mobiel is de afgelopen jaren extreem toegenomen. Het aantal bezoekers dat via mobiel naar de website komt is exceptioneel toegenomen en een mobiel vriendelijke website is dus van groot belang. 

Hoe je een site gebruiksvriendelijk maakt

Vaak is dit een onderdeel dat je bij je webbouwer laat doen. Een goede webbouwer kan een gebruiksvriendelijke website ontwikkelen en maakt een website op basis van mobielvriendelijkheid. Elke website is weer anders. Een website voor coaches heeft bijvoorbeeld andere vereisten (bijvoorbeeld trainingen aanbieden) als een website / shop waarin producten worden aangeboden. Daarom heeft iedere site zijn eigen benadering nodig. Vanzelfsprekend is het ook van belang dat je zelf logisch nadenkt en wellicht kun je oudere mensen eens de website laten doorlopen. Het liefste op zowel mobiel als desktop met de vraag om bijvoorbeeld een product te zoeken en aan te schaffen. Je kunt dan op basis van het gedrag en feedback je website nog verder verbeteren of je kunt een specialist een CRO audit laten uitvoeren, de input daaruit geeft inzicht in verbetermogelijkheden.